Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7642
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Condições sócio-ocupacionais do trabalho docente e a formação profissional.pdf559.42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Artigo de Periódico
Title: Condições sócio-ocupacionais do trabalho docente e a formação profissional
Other Titles: Socio-occupational conditions of teaching and professional training
Author: Pinto, Marina Barbosa
Resumo: O texto aborda as configurações do trabalho docente na atualidade, tomando como determinações a contrarreforma do Estado e sua vinculação com a crise estrutural do capital. Destaca as medidas anticrise tomadas pelos organismos internacionais e governos nacionais, em particular no âmbito da educação superior. Apresenta elementos para problematização das implicações deste processo na formação dos assistentes sociais no Brasil
Abstract: The article deals with the configurations of teaching nowadays, and it takes as determinations the counter-reform of the State and its link with the structural crisis of the capital. It stresses the anti-crisis measures taken both by international organizations and national governments, mainly the ones related to university education. It presents elements to question the implications of such a process in the training of social workers in Brazil
Keywords: Trabalho docente
Ensino superior
Formação profissional
Teaching
University education
Professional training
CNPq: -
Language: por
Country: Brasil
Publisher: -
Institution Initials: -
Access Type: Acesso Aberto
DOI: http://dx.doi.org/10.1590/0101-6628.003
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7642
Issue Date: Oct-2014
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.