Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5744
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
allinerezendemiranda.pdf1.43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: #Partiuáfrica?
Author: Miranda, Alline Rezende
First Advisor: Pereira, Marcia Guerra
Second Advisor: Lamas, Fernando Gaudereto
Referee Member: Vieira, Daiana Lucas
Resumo: O presente material didático busca promover metodologias de ensino-aprendizagem, através do Ensino de História da África para alunos dos anos iniciais do ensino fundamental. Acreditamos que ao propor perspectivas outras de se valorizar e reconhecer distintas matrizes culturais que fazem parte da cultura brasileira, dando ênfase à matriz africana, fortaleceremos a construção positiva de identidades em crianças, desde sua inserção na escola.
Abstract: The present didactic material seeks to promote teaching-learning methodologies, through the Teaching of History of Africa for students of the initial years of elementary school. We believe that by proposing other perspectives of valuing and recognizing different cultural matrices that are part of Brazilian culture, emphasizing the African matrix, we will strengthen the positive construction of identities in children, since their insertion in school.
Keywords: Material didático
Ensino-aprendizagem
História da África
Identidades
Anos iniciais do ensino fundamental
Didactic material
Teaching-learning
History of Africa
Identities
Early years of elementary education
CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: ICH – Instituto de Ciências Humanas
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5744
Issue Date: 1-Apr-2017
Appears in Collections:Especialização em História da África



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.