https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5744
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
allinerezendemiranda.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Pereira, Marcia Guerra | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785115P3 | pt_BR |
dc.contributor.advisor2 | Lamas, Fernando Gaudereto | - |
dc.contributor.advisor2Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4753613P6 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Vieira, Daiana Lucas | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4482768Y6 | pt_BR |
dc.creator | Miranda, Alline Rezende | - |
dc.creator.Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4401064A7 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2017-09-13T12:47:39Z | - |
dc.date.available | 2017-09-06 | - |
dc.date.available | 2017-09-13T12:47:39Z | - |
dc.date.issued | 2017-04-01 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5744 | - |
dc.description.abstract | The present didactic material seeks to promote teaching-learning methodologies, through the Teaching of History of Africa for students of the initial years of elementary school. We believe that by proposing other perspectives of valuing and recognizing different cultural matrices that are part of Brazilian culture, emphasizing the African matrix, we will strengthen the positive construction of identities in children, since their insertion in school. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente material didático busca promover metodologias de ensino-aprendizagem, através do Ensino de História da África para alunos dos anos iniciais do ensino fundamental. Acreditamos que ao propor perspectivas outras de se valorizar e reconhecer distintas matrizes culturais que fazem parte da cultura brasileira, dando ênfase à matriz africana, fortaleceremos a construção positiva de identidades em crianças, desde sua inserção na escola. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ICH – Instituto de Ciências Humanas | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFJF | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Material didático | pt_BR |
dc.subject | Ensino-aprendizagem | pt_BR |
dc.subject | História da África | pt_BR |
dc.subject | Identidades | pt_BR |
dc.subject | Anos iniciais do ensino fundamental | pt_BR |
dc.subject | Didactic material | pt_BR |
dc.subject | Teaching-learning | pt_BR |
dc.subject | History of Africa | pt_BR |
dc.subject | Identities | pt_BR |
dc.subject | Early years of elementary education | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA | pt_BR |
dc.title | #Partiuáfrica? | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em História da África |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.