Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/18585
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
isisdecamposlemos.pdfPDF/A18.81 MBAdobe PDFView/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: A inserção de elementos culturais no design de personagens: um estudo do jogo Genshin Impact
Author: Lemos, Isis de Campos
First Advisor: Corrêa, Carolina Cerqueira
Referee Member: Soares, Letícia Perani
Referee Member: Bertagna, Letícia de Alencar
Resumo: Esse trabalho de conclusão de curso busca a relação entre a arte e representatividade por meio do videogame. O estudo analisa a concept art e o design de personagens do videogame Genshin Impact e os elementos culturais que são inseridos na construção visual e narrativa destes, apontando pontos positivos e negativos, além da discussão sobre como essa representatividade afeta jogadores e demais pessoas na sociedade que tenham contato com a mídia de jogos digitais
Abstract: My Undergraduate thesis seeks the relationship between art and representation through video games. The study analyzes the concept art and character design of the video game Genshin Impact and the cultural elements that are inserted into their visual and narrative construction, pointing out positive and negative points, in addition to discussing how this representation affects players and other people in society who have contact with digital gaming media
Keywords: Representatividade
Representation
Concept art
Video game
Personagens
Characters
CNPq: CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: IAD – Instituto de Artes e Design
Access Type: Acesso Aberto
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/18585
Issue Date: 17-Mar-2025
Appears in Collections:Bacharelado em Artes Visuais - TCC Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons