https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/792
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
patriciastopamoreira.pdf | 3.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Type: | Dissertação |
Title: | Banco geométrico: uma maneira divertida de aprender matemática |
Author: | Moreira, Patrícia Stopa |
First Advisor: | Gomes, José Barbosa |
Referee Member: | Melo, Sofia Carolina da Costa |
Referee Member: | Moura, Allan de Oliveira |
Resumo: | Este trabalho trata de um jogo, denominado Banco Geométrico, que é uma proposta de atividade diferenciada que tem como objetivo reforçar conceitos de perímetro e área. Começaremos tratando da geometria nas escolas, demonstraremos o perímetro de polígonos e da circunferência e também as áreas do quadrado, retângulo, triângulo, paralelogramo, trapézio, losango, polígono regular de n lados e círculo. Em seguida, mostraremos a importância de se trabalhar jogos em sala de aula e por fim falaremos do desenvolvimento do jogo. |
Abstract: | This work is about a game called Geometric Bank, which is a proposal for a different activity that aims to reinforce concepts of perimeter and area. We begin by treating the geometry in schools, demonstrate the perimeter of polygons and circumference and also square, rectangle, parallelogram, trapezoid, rhombus areas, regular n-sided polygon and circle. After that we will show the importance of working games in the classroom and finally we’ll talk about game development. |
Keywords: | Jogo Perímetro Área Game Perimeter Area |
CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Juiz de Fora |
Institution Initials: | UFJF |
Department: | ICE – Instituto de Ciências Exatas |
Program: | Mestrado Profissional em Matemática (PROFMAT) |
Access Type: | Acesso Aberto |
URI: | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/792 |
Issue Date: | 26-Mar-2014 |
Appears in Collections: | Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT (Dissertações) |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.