Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/162
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marconymeneguellialhadas.pdf1.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Dissertação
Title: Proposta de ensino de logaritmos para o nível médio, usando uma abordagem geométrica
Author: Alhadas, Marcony Meneguelli
First Advisor: Faria, Luiz Fernando de Oliveira
Referee Member: Toon, Eduard
Referee Member: Araujo, Anderson Luis Albuquerque de
Resumo: Este trabalho traz uma proposta diferente para o ensino de logaritmos no nível médio. De maneira distinta da abordagem usual, que trata os logaritmos como expoente, apresentamos uma abordagem geométrica, focada no conceito de áreas, destacando pontos que muitas vezes são deixados de lado. Traz ainda aplicações e implicações que, à luz desta nova rota, tornam-se simples, ou pelo menos mais palpáveis, para professores e alunos, além de atividades sugeridas que envolvem o uso do software Geogebra.
Abstract: This work brings a different proposal for the teaching of logarithms at the medium level. Differently from the usual approach, which treats the logarithms as exponent, we present a geometric approach, focused on the concept of areas, highlighting points that are often left out. It also brings applications and implications that,in light of this new route, become simple, or at least more tangible for teachers and students, and suggested activities that involve the use of GeoGebra software.
Keywords: Logaritmos
Abordagem Geométrica
Logarithms
Geometric Approach
CNPq: Ensino de Matemática
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora
Institution Initials: UFJF
Department: ICE – Instituto de Ciências Exatas
Program: Programa de Pós-graduação em Educação Matemática
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/162
Issue Date: 2-Mar-2015
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.