https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11804
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
leonlabre.pdf | PDF/A | 810.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Type: | Dissertação |
Title: | Violência doméstica infantil e desenvolvimento de habilidades: evidências para o Chile |
Author: | Labre, Leon |
First Advisor: | Feres, Flávia Lúcia Chein |
Referee Member: | Schiavon, Laura de Carvalho |
Referee Member: | Pinto, Cristine Campos de Xavier |
Resumo: | Este trabalho investiga a relação entre o uso da violência por parte dos pais e o desenvolvimento de habilidades cognitivas e não cognitivas dos filhos. Os dados utilizados são do painel formado pelas rodadas de 2012 e 2017 da Encuesta Longitudinal de Primera Infancia (ELPI), pesquisa de caráter nacional, que acompanha o desenvolvimento de sucessivas coortes de crianças ao longo de sua infância e adolescência. A estratégia empírica baseia-se na estimação de um modelo de efeito fixo de tempo e indivíduo. Com exceção do efeito heterogêneo para idade, o índice de violência tem relação somente com as habilidades não cognitivas, sendo essa correlação associada, principalmente, à violência psicológica. Um aumento de 1 ponto do índice de violência total aumenta o teste de habilidades não cognitivas em 1,75 ponto ou 0,175 desvio padrão. |
Abstract: | This study investigates the relationship between the use of violence by parents and the development of children’s cognitive and non-cognitive skills. The data used are from the panel formed by the 2012 and 2017 rounds of textit Encuesta Longitudinal de Primera Infancia (ELPI), a national survey, which follows the development of successive cohorts of children throughout their childhood and adolescence. The empirical strategy is based on estimating a fixed effect panel model, based on the human capital formation model. Except the case of age heterogeneous effect, the violence index is only related to non-cognitive skills, and this correlation is mainly associated with psychological violence. An increase of 1 point in the total violence index increases the test of non-cognitive skills by 1.75 points or 0.175 standard deviation. |
Keywords: | Condições na infância Violência doméstica infantil Habilidades cognitivas Habilidades não-cognitivas Child conditions Parental violence Cognitive skills Non-cognitive skills |
CNPq: | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ECONOMIA |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
Institution Initials: | UFJF |
Department: | Faculdade de Economia |
Program: | Programa de Pós-graduação em Economia |
Access Type: | Acesso Aberto Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil |
Creative Commons License: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
URI: | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11804 |
Issue Date: | 13-Aug-2020 |
Appears in Collections: | Mestrado em Economia Aplicada - CMEA (Dissertações) |
This item is licensed under a Creative Commons License