Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9259
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Revisando o passado e construindo o presente.pdf84.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Artigo de Periódico
Title: Revisando o passado e construindo o presente : o movimento gay como espaço educativo
Other Titles: Reviewing the past and constructing the present: the gay movement as an educational space
Author: Ferrari, Anderson
Resumo: Análise preliminar de uma pesquisa de doutorado que está sendo desenvolvida com cinco grupos gays organizados no Brasil, entendendo o trabalho realizado como processo educativo, já que estão produzindo novas formas de conhecimento para além dos seus integrantes e para além da homossexualidade. Baseando-se nas observações, foi possível centralizar a análise desse trabalho na questão da intimidade e sua relação com passado–presente e público–privado. Costurando essas relações, chega-se à conclusão que a herança moderna está mais presente do que se supõe.
Abstract: A preliminary analysis of a doctoral research which is being developed with five organised gay groups in Brazil, based on an understanding of the work undertaken as an educational process, since the groups under study are producing new forms of knowledge, which goes beyond the immediate interests of their members and the question of homosexuality. Based on observations, it was possible to centralise the analysis of this work on the question of intimacy and its relation with past-present and public-private. An interweaving of these relations permits the conclusion that the modern heritage is more present than one imagines.
Keywords: Homosexualidade
Movimento gay
Processo educativo
Homosexuality
Gay groups
Educational process
CNPq: -
Language: por
Country: Brasil
Publisher: -
Institution Initials: -
Access Type: Acesso Aberto
DOI: http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782004000100010
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9259
Issue Date: Jan-2004
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.