Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9259
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Revisando o passado e construindo o presente.pdf84.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFerrari, Anderson-
dc.date.accessioned2019-02-27T15:28:42Z-
dc.date.available2019-02-22-
dc.date.available2019-02-27T15:28:42Z-
dc.date.issued2004-01-
dc.citation.issue25pt_BR
dc.citation.spage105pt_BR
dc.citation.epage115pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782004000100010pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9259-
dc.description.abstractA preliminary analysis of a doctoral research which is being developed with five organised gay groups in Brazil, based on an understanding of the work undertaken as an educational process, since the groups under study are producing new forms of knowledge, which goes beyond the immediate interests of their members and the question of homosexuality. Based on observations, it was possible to centralise the analysis of this work on the question of intimacy and its relation with past-present and public-private. An interweaving of these relations permits the conclusion that the modern heritage is more present than one imagines.pt_BR
dc.description.resumoAnálise preliminar de uma pesquisa de doutorado que está sendo desenvolvida com cinco grupos gays organizados no Brasil, entendendo o trabalho realizado como processo educativo, já que estão produzindo novas formas de conhecimento para além dos seus integrantes e para além da homossexualidade. Baseando-se nas observações, foi possível centralizar a análise desse trabalho na questão da intimidade e sua relação com passado–presente e público–privado. Costurando essas relações, chega-se à conclusão que a herança moderna está mais presente do que se supõe.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHomosexualidadept_BR
dc.subjectMovimento gaypt_BR
dc.subjectProcesso educativopt_BR
dc.subjectHomosexualitypt_BR
dc.subjectGay groupspt_BR
dc.subjectEducational processpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleRevisando o passado e construindo o presente : o movimento gay como espaço educativopt_BR
dc.title.alternativeReviewing the past and constructing the present: the gay movement as an educational spacept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.