Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9257
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Engajamento interativo no curso de Física I da UFJF.pdf72.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Artigo de Periódico
Title: Engajamento interativo no curso de Física I da UFJF
Other Titles: Interactive engagement in Introductory Physics at UFJF
Author: Barros, J. Acacio de
Remold, Julie
Silva, Glauco S.F. da
Tagliati, José Roberto
Resumo: Neste trabalho descrevemos uma série de modificações no ensino de Física I para alunos do curso de Física da UFJF. Estas modificações introduziram um ambiente de engajamento interativo. Analisamos o sucesso do método aplicando o Force Concept Inventory e mostramos uma melhora do desempenho dos alunos, se comparados aos desempenhos típicos dos alunos em métodos convencionais.
Abstract: In this paper we describe a series of changes to the teaching method of an undergraduate introductory physics course for physics majors at the Federal University of Juiz de Fora. The aim of the method is to foster interactive engagement. We analyze the effectiveness of instruction by measuring the normalized gain g for the Force Concept Inventory and compare it to previous semesters. We show an increase in g compared to traditional teaching methods.
Keywords: Engajamento interativo
Aprendizado colaborativo
Instrução por pares
Metacognição
Interactive engajement
Collaborative learning
Peer instruction
Metacognition
CNPq: -
Language: por
Country: Brasil
Publisher: -
Institution Initials: -
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9257
Issue Date: 2004
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.