Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7756
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Escola de tempo integral.pdf432.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Artigo de Periódico
Title: Escola de tempo integral: resultados do projeto na proficiência dos alunos do ensino fundamental das escolas públicas da rede estadual de Minas Gerais
Other Titles: Full-time school: results from the project on the proficiency of elementary school students from the public schools in Minas Gerais
Author: Soares, Tufi Machado
Riani, Juliana de Lucena Ruas de
Nóbrega, Mariana Calife
Silva, Neimar Fernandes da
Resumo: Neste trabalho avaliam-se os efeitos do Projeto Escola de Tempo Integral, desenvolvido pelo Governo do Estado de Minas Gerais desde o ano de 2007 nas escolas estaduais mineiras, nos resultados das avaliações em larga escala de Língua Portuguesa e Matemática. Nesse sentido, o projeto tem apresentado resultados positivos ao promover as proficiências dos alunos com defasagens de aprendizagem. O estudo observacional foi baseado nos resultados dos alunos de cerca de 1900 escolas que aderiram ao projeto entre 2006 e 2009, utilizando técnicas baseadas em escore de propensão e modelos multiníveis de regressão.
Abstract: This work evaluates the effects of the project 'Escola em Tempo Integral" (Fulltime school), developed by the government of Minas Gerais since 2007 at public schools, on the results of large scale evaluations of Math and Portuguese. The project is presenting positive results on the improvement of the proficiencies of the students who have a delay in learning process. The observational study was based on the results of students from about 1900 schools that acceded to the project between 2006 and 2009, using techniques based on propensity score and regression multilevel models.
Keywords: Educação básica
Avaliação de políticas educacionais
Escola de tempo integral
Modelo multinível
Escore de propensão
Elementary school
Evaluation of the educational policies
Full-time school
Multilevel model
Propensity score
CNPq: -
Language: por
Country: Brasil
Publisher: -
Institution Initials: -
Access Type: Acesso Aberto
DOI: http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40362014000100006
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7756
Issue Date: Jan-2014
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.