Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1714
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
camilaverrimarassi.pdf866.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Dissertação
Title: Educação e desigualdades: teorias, reflexões e debates atuais
Author: Marassi, Camila Verri
First Advisor: Santos, José Alcides Figueiredo
Referee Member: Rivero, Patrícia Silveira
Referee Member: Tavares Júnior, Fernando
Resumo: A dissertação focaliza de que forma a educação importa / contribui no processo de (re) produção das desigualdades sociais a partir da reflexão dos três eixos temáticos abordados nas Ciências Sociais: estratificação educacional, educação e entrada no mercado de trabalho e a relação entre educação e renda. São considerados os modelos explicativos e evidências empíricas relativas ao Brasil sobre as relações estabelecidas pela educação com os processos de estratificação social.
Abstract: The dissertation focus on the way of education contributes to the social inequality (re) production process from the reflection on the three thematic issues that were dealt with Social Science: educational stratification, education and the access to the labour market and the relations between education and income. The explicably models and empiric evidences related to Brazil are considered about the relations between education with the social stratification process.
Keywords: Desigualdade
Estratificação educacional
Transição para o trabalho
Aquisição de renda
Inequality
Educational stratification
Transition to work
Acquisition of income
CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::SOCIOLOGIA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora
Institution Initials: UFJF
Department: ICH – Instituto de Ciências Humanas
Program: Programa de Pós-graduação em Ciências Sociais
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1714
Issue Date: 29-May-2012
Appears in Collections:Mestrado em Ciências Sociais (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.