Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/14945
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thiagodacosta.pdf606.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: Uma análise do canal economia inclusiva do Instagram
Author: Costa, Thiago da
First Advisor: Schiavon, Laura de Carvalho
Second Advisor: Costa, João Erick Alexandre Barbosa
Referee Member: Zanini, Alexandre
Resumo: Este trabalho tem como objetivo analisar assuntos ligados à inclusão social na economia, explorando aspectos relativos às redes sociais. Especificamente, o foco está no canal “Economia Inclusiva”, uma página na rede Instagram que visa difundir conteúdos relacionados à inclusão social e à economia. Inicialmente foi realizada uma revisão de literatura. Em seguida, investiga- se os conteúdos que mais trazem curtidas, seguidores e visualizações para o canal: para isso, a estratégia adotada foi o método dos Mínimos Quadrados Ordinários (MQO), a partir de uma amostra transversal de dados da página. Os resultados mostraram que as postagens nos formatos de vídeo e de reels e cujo conteúdo e "vida pessoal" aumentam a quantidade de engajamento, quando comparadas às postagens convencionais.
Abstract: This work aims at analyzing subjects related to social inclusion in the economy, exploring aspects regarding social networks. Specifically, the focus is on the channel “Economia Inclusiva” (inclusive economy in Portuguese), an Instagram page whose goal is to disseminate topics related to social inclusion and economics. First, a literature review is conducted. Then, the work investigates which content gives more likes, followers and visualizations to the channel: to do so, the Ordinary Least Squares (OLS) method was used as empirical strategy, with a sample of cross-section data from the channel. The results show that the posts made in video and reels formats and whose content is “personal life” increase the quantity of engagement, when compared to conventional posts.
Keywords: Inclusão
Economia
Redes sociais
Inclusion
Economy
Social networks
CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Economia
Access Type: Acesso Aberto
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/14945
Issue Date: 10-Jan-2023
Appears in Collections:Ciências Econômicas - Campus JF - TCC Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons