Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/14400
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pedrohenriquesouzadevito.pdf660.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: Transformação digital: análise do caso do Magazine Luiza e seus pilares estratégicos
Author: Vito, Pedro Henrique Souza de
First Advisor: Carvalho, Nádia
Referee Member: Rodrigues, Antonio Carlos
Referee Member: Santos, Leonardo Lemos da Silveira
Resumo: O objetivo do estudo é analisar o processo de Transformação Digital do Magazine Luiza e seus reflexos, em especial no que tange aos indicadores financeiros da empresa. Para tal, os principais aspectos da Transformação Digital da empresa foram analisados por meio da pesquisa exploratória a partir da análise documental. Como resultado, foram identificadas evidências que relacionam o processo de transformação digital do Magazine Luiza com os resultados financeiros e operacionais, como, por exemplo, crescimento acelerado do e-commerce, aumento significativo da participação do e-commerce nas vendas totais, mudança no papel das lojas físicas e evolução do EBITDA. Além disso, o estudo indica que o sucesso da transformação digital da empresa foi impulsionado por alguns fatores, como a visão clara da liderança no digital, cultura e foco em produção de tecnologia internamente, direcionando. O estudo contribui com a literatura ao indicar uma relação do processo de Transformação Digital com os resultados do Magazine Luiza, destacando importantes aspectos estudados que atuam como facilitadores do desenvolvimento do processo de Transformação Digital nas empresas.
Abstract: The objective of the study is to analyze Magazine Luiza's indicator processes of Digital Transformation and its consequences, especially with regard to the company's financials. To this end, the main aspects of the company's Digital Transformation were analyzed through exploratory research based on document analysis. As a result, evidence was identified that relates Magazine Luiza's digital transformation process with financial and operating results, such as, for example, accelerated growth of e- commerce, significant increase in the share of e-commerce in total sales, change in role physical stores and EBITDA evolution. In addition, the study indicates that the success of the company's digital transformation was driven by a few factors, such as a clear vision of leadership in digital, culture and focus on technology production internally, driving. The study contributes to the literature by indicating a relationship between the Digital Transformation process and the results of Magazine Luiza, highlighting important aspects studied that act as facilitators of the development of the Digital Transformation process in companies.
Keywords: Transformação digital
Indicadores financeiros
Varejo
Digital transformation
Financial indicators
Retail
CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora - Campus Avançado de Governador Valadares
Institution Initials: UFJF/GV
Department: ICSA - Instituto Ciências Sociais Aplicadas
Access Type: Acesso Aberto
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/14400
Issue Date: 4-Aug-2022
Appears in Collections:Administração - Campus GV



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons