Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1344
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ednadejesussilva.pdf1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Dutra, Rogéria Campos de Almeida-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4784839D2pt_BR
dc.contributor.referee1Carvalho, Rodrigo Chaves de Mello Rodrigues de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4735459E8pt_BR
dc.contributor.referee2Alvim, Maria Isabel da Silva Azevedo-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4732130D0pt_BR
dc.creatorSilva, Edna de Jesus-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.date.accessioned2016-06-02T15:38:55Z-
dc.date.available2016-05-02-
dc.date.available2016-06-02T15:38:55Z-
dc.date.issued2014-12-29-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1344-
dc.description.abstractThis paper presents the results of a research carried out under the Master Professional Graduate Program in Management and Public Education Evaluation of the Federal University of Juiz de Fora. The objective was to analyze the participation of students of the third cycle in Primary Education program. To achieve the present goal, we made interviews and questionnaires to managers and students from three public schools of Belo Horizonte. The data obtained allowed the analysis of the actions of the management team of Integrated School Program in the schools surveyed. In consequence, we noticed the necessity to modify the implementation and the management of the program in the researched schools to surpass the lack of interest of students by program activities. Finally, we present an Educational Action Plan that have been prepared in order to service to this perceived need.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho expõe os resultados da pesquisa desenvolvida no âmbito do mestrado junto ao Programa de Pós-Graduação Profissional em Gestão e Avaliação da Educação Pública da Universidade Federal de Juiz de Fora. Seu objetivo foi analisar a participação dos alunos do terceiro ciclo do ensino fundamental no Programa Escola Integrada. Para tanto foram feitas entrevistas e aplicados questionários para gestores e alunos de três escolas da rede municipal de Belo Horizonte. Os dados obtidos permitiram uma análise das ações da equipe gestora com relação ao referido programa, bem como a compreensão das demandas dos educandos. Dessa forma, foi possível perceber a necessidade de rever a implementação e a gestão de tal proposta na escola, no sentido de superar a falta de interesse dos discentes pelas atividades. Por fim, no Plano de Ação Educacional, foram elaboradas propostas a fim de atender à necessidade observada.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão escolarpt_BR
dc.subjectAmpliação da jornada escolarpt_BR
dc.subjectPrograma Escola Integradapt_BR
dc.subjectSchool managementpt_BR
dc.subjectExtension of school timept_BR
dc.subjectIntegrated School Programpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleDesafios à participação dos alunos do terceiro ciclo do ensino fundamental no programa escola integradapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.