Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11095
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gilmaracristinadossantos.pdf1.76 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: Estética e empoderamento: o uso do lúdico em sala de aula
Author: Santos, Gilmara Cristina dos
First Advisor: Lamas, Fernando Gaudereto
Resumo: A criança quando chega à escola traz consigo conhecimentos que vão se lapidando através da troca de experiências e vivencias compartilhadas entre si no ambiente escolar; O papel do educador é mediar e levá-las a desconstrução desse um universo de conceitos e pré – conceitos que vão surgindo no tempo. Muitos se espelham no educador que deve está preparado para os desafios que surgem no dia-dia escolar, buscando atualizar- se e elaborar estratégias capazes de estimulá-los em suas a buscas, criticas e reflexões.
Abstract: The child when he arrives at school brings with him knowledge that is being stoned through the exchange of experiences and experiences shared among them in the school environment; the role of the educator is to mediate and to take them to the deconstruction of a universe of concepts and preconceptions that go appearing in time. Many are mirrored in the educator who is prepared for the challenges that arise in the day-day school, seeking to update themselves and to devise strategies capable of stimulating them in their pursuits, criticisms and reflections.
Keywords: Lúdico
Estética
Empoderamento
CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: ICH – Instituto de Ciências Humanas
Access Type: Acesso Aberto
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11095
Issue Date: 25-Mar-2017
Appears in Collections:Especialização em História da África



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons