Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11037
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
raquelsilveira.pdf281.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: “Soul Black Do Ben!”: projeto escolar de cultura e religiosidades afro-brasileiras
Author: Silveira, Raquel
First Advisor: Berkenbrock, Volney J.
Referee Member: Daibert Júnior, Robert
Resumo: O artigo “Soul Black do Ben! Projeto Escolar de cultura e religiosidades afro-brasileiras” se baseia na apresentação e análise de um projeto que foi elaborado em escola pública tendo como base a lei 10639/03, que complementa a lei 9394/96. Sua estrutura é fundamentada no artigo 1° e trabalha especificamente a cultura negra. Nosso objetivo é dissertar sobre a realização de um projeto em escola pública, que trabalha um conteúdo afro-brasileiro: seu arcabouço teórico e a sua implantação.
Abstract: Te article "Soul black do Ben! A cultural and religious conscience school project " is based on the introduction of a project that was formulated in the public school based on 10639/03 law, it complements 9394/96 law. Its structure that is grounded on 1st clause, works black culture. Our target discourses about implementation of the public school project, it works afro-brasileiro subject: its theory framework and its implementation.
Keywords: Lei
Escola pública
Cultura
Religiosidades afro-brasileiras
Law
Public school
Culture
Religious afro-brasileiras
CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: ICH – Instituto de Ciências Humanas
Access Type: Acesso Aberto
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/11037
Issue Date: 2016
Appears in Collections:Religiões e religiosidades afro-brasileiras - Pós-graduação Lato Sensu



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons