Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10530
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gabrielawanessadesousa.pdf103.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: Contribuições da arte para uma educação mais inclusiva
Author: Sousa, Gabriela Wanessa de
First Advisor: Mattos, Carmem Lúcia Altomar
Resumo: Este artigo apresenta reflexões sobre o Ensino da Arte para alunos com necessidades especias nas séries iniciais do Ensino Fundamental. Procura evidenciar como o Ensino da Arte pode contribuir para tornar a escola um espaço cada vez mais inclusivo, demonstrando as contribuições da arte para os alunos com necessidades especiais, além de mostrar como as atividades artísticas podem auxiliar no desenvolvimento cognitivo, psicomotor e social dos alunos das séries iniciais do Ensino Fundamental.
Abstract: This paper presents reflections on the Teaching of Art for students with special needs in the initial grades of Elementary School. In addition, it seeks to show how Art Teaching can contribute to make school an increasingly inclusive space, demonstrating the contributions of art to students with special needs, besides showing how artistic activities can aid in students' cognitive, psychomotor and social development of the initial grades of Elementary School.
Keywords: Inclusão
Arte
Educação
Inclusion
Art
Education
CNPq: CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Educação
Access Type: Acesso Aberto
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10530
Issue Date: 8-Jun-2019
Appears in Collections:Especialização Ensino de Artes Visuais



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons