Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10354
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
larrissaalvespereira.pdf1.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: Chatbots e marcas humanizadas: uma análise sobre o caso Beta, a feminista
Author: Pereira, Larissa Alves
First Advisor: Caravela, Gabriela Borges Martins
Referee Member: Villela, Cícero Costa
Referee Member: Sigiliano, Daiana Maria Veiga
Resumo: As marcas humanizadas são reflexo de um público mais informado e exigente, que quer construir relações verdadeiras com as empresas, organizações e instituições que consome. Em um contexto social regido pelas interações, sobretudo as virtuais, é importante levar em consideração os avanços da inteligência artificial e seus impactos nesse cenário. Esse trabalho busca entender o processo de construção e gestão de uma marca orientada para o público e também o impacto dos chatbots tem nesse processo. O método inclui a revisão bibliográfica, apoiada em autores como Levy (1999), Jenkins (2009, 2014) Aaker (1998, 2007, 2015) entre outros e a análise da fanpage e do chatbot Beta, o primeiro robô de conversação feminista.
Abstract: Humanized brands are a reflection of a more informed and demanding public, who wants to build true relationships with the companies, organizations and institutions that they consume. In a social context governed by interactions, especially virtual ones, it is important to take into account the advances of artificial intelligence and its impacts in this scenario. This work seeks to understand the process of building and managing a brand oriented to the public and also the impact of the chatbots has in this process. The method includes bibliographical review, supported by authors such as Levy (1999), Jenkins (2009, 2014) Aaker (1998, 2007, 2015) among others and analysis of fanpage and chatbot Beta, the first feminist conversation robot.
Keywords: Marcas humanizadas
Chatbots
Branding
Inteligência artificial
Humanized brands
Chatbots
Branding
Artificial intelligence
CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Comunicação Social
Access Type: Acesso Aberto
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10354
Issue Date: 11-Dec-2018
Appears in Collections:Jornalismo - TCC Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons