Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10049
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
robertagualbertoferreira.pdf2.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Amarildo Melchiades da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791022U0pt_BR
dc.contributor.referee1Oliveira, Rosana de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.brpt_BR
dc.contributor.referee2Rodrigues, Chang Kuo-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4739544D6pt_BR
dc.creatorFerreira, Roberta Gualberto-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4956326E8pt_BR
dc.date.accessioned2019-05-22T15:25:02Z-
dc.date.available2019-05-17-
dc.date.available2019-05-22T15:25:02Z-
dc.date.issued2019-03-21-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10049-
dc.description.abstractThe present research aims to investigate the elements that constitute the construction of a project in School Financial Education and the proposal of a project model. It'sfor the use of teachers in the classroom with the purpose of educating financially the students of Basic Education. The research is characterized as a qualitative research approach inwhichafield research will be developed with the objective of knowing and analyzing projects developed in schools. The theoretical assumptions of the study and the production of the guide containing the characteristics of projects are theoretically referenced by the Semantic Fields Model. The concept of School Financial Education used in the research was based on the proposal developed by Silva and Powell. The guide to designing didactic projects will constitute an educational product for use in mathematics classrooms.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa tem como objetivo investigar os elementos que constituem a construção d e um projeto em Educação Financeira Escolar e a proposição de um modelo de projeto para uso de professores em sala de aula com a finalidade d e educar financeiramente os estudantes d a Educação Básica. A pesquisa caracteriza-se como uma abordagem qualitativa d e investigação e m que será desenvolvida uma pesquisa d e campo com o objetivo de conhecer e analisar projetos desenvolvidos nas escolas. Os pressupostos teóricos orientadores do estudo, e a produção do guia contendo as características de projetos são referenciadas teoricamente pelo Modelo dos Campos Semânticos. A concepção de Educação Financeira Escolar utilizada na investigação se baseou na proposta desenvolvida por Silva e Powell. O guia para elaboração de projetos didáticos constituirão em um produto educacional para uso em salas de aula de matemática.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE – Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação Matemáticapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectProjetospt_BR
dc.subjectEducação financeira escolarpt_BR
dc.subjectMathematical educationpt_BR
dc.subjectProjectspt_BR
dc.subjectSchool financial educationpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRApt_BR
dc.titleA produção de projetos de educação financeira escolarpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.