Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9548
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
luizalopesrosa.pdf715.56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Trabalho de Conclusão de Curso
Title: A identificação da percepção do cliente sobre a qualidade do serviço prestado como ferramenta para a busca da melhoria contínua.
Author: Rosa, Luiza Lopes
First Advisor: Lopes, Charlie Hudson Turette
Referee Member: Castanha, Anderson Lopes Belli
Referee Member: Rocha, Thiago Pereira de Mattos
Resumo: O objetivo deste estudo é conhecer e avaliar o perfil do hóspede de três estabelecimentos hoteleiros localizados na Zona Sul da cidade do Rio de Janeiro, além de identificar as percepções do usuário final em relação à qualidade do serviço prestado por tais organizações. Sendo assim, os resultados da pesquisa realizada são exibidos buscando elaborar sugestões de melhorias na prestação de serviços nos hotéis avaliados através da utilização de ferramentas da qualidade.
Abstract: The objective of this study is to know and evaluate the guest’s profile of three hospitality establishments located at South Zone in Rio de Janeiro, in addition to indentify the users perceptions about the quality of service provided by such organizations. Therefore, the results of research are displayed seeking to elaborate suggestions for improvements in the services provision at evaluated hotels through the use of quality tools.
Keywords: Hotelaria
Gestão da qualidade
Prestação de serviços
Hospitality
Quality management
Services provision
CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Administração e Ciências Contábeis
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9548
Issue Date: 21-Dec-2016
Appears in Collections:Administração - Campus JF - TCC Graduação



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.