https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8139
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Corpo, gênero e sexualidade.pdf | 304.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ferrari, Anderson | - |
dc.creator | Almeida, Marcos Adriano de | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-29T10:30:24Z | - |
dc.date.available | 2018-11-28 | - |
dc.date.available | 2018-11-29T10:30:24Z | - |
dc.date.issued | 2012-09 | - |
dc.citation.volume | 37 | pt_BR |
dc.citation.issue | 3 | pt_BR |
dc.citation.spage | 865 | pt_BR |
dc.citation.epage | 885 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/S2175-62362012000300009 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8139 | - |
dc.description.abstract | This article is the result of a research realized in the Pedagogical Actions Department in Juiz de Fora Education Secretary Office. Working with the records from 2007 to 2009, we will center our analysis in the cases in which the body, gender and sexuality interact with 'indiscipline'. Understanding these categories as discursive and historical constructions, we are purposing to think the constructions mechanisms through what is faced and happened at school. In this way, it is the Post-structuralism perspective, mainly the contributions by Michel Foucault, that will be our theoretical-methodological basis. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo é resultado de uma pesquisa realizada no Departamento de Ações Pedagógicas da Secretaria de Educação de Juiz de Fora. Trabalhando com os registros feitos entre 2007 e 2009, vamos centralizar nossas análises nos casos em que o corpo, o gênero e a sexualidade interagem com as indisciplinas. Entendendo essas categorias como construções discursivas e históricas, estamos propondo pensar os mecanismos de sua construção através dos enfrentamentos que ocorrem na escola. Desse modo, é na perspectiva Pós-estruturalista, sobretudo nas contribuições de Michel Foucault que estará nosso embasamento teórico-metodológico. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Educação & Realidade | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Corpo | pt_BR |
dc.subject | Gênero | pt_BR |
dc.subject | Sexualidades | pt_BR |
dc.subject | Escolas | pt_BR |
dc.subject | Body | pt_BR |
dc.subject | Gender | pt_BR |
dc.subject | Sexualities | pt_BR |
dc.subject | Schools | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Corpo, gênero e sexualidade nos registros de indisciplina | pt_BR |
dc.title.alternative | Body, gender and sexuality in indiscipline records | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.