Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7941
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tarefas aritméticas para o 6º ano do ensino fundamental.pdf1.09 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLoth, Maria Helena Marques-
dc.creatorSilva, Amarildo Melchiades da-
dc.date.accessioned2018-11-06T13:31:28Z-
dc.date.available2018-11-05-
dc.date.available2018-11-06T13:31:28Z-
dc.date.issued2013-
dc.citation.volume27pt_BR
dc.citation.issue46pt_BR
dc.citation.spage451pt_BR
dc.citation.epage465pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-636X2013000300008pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7941-
dc.description.abstractIn this article, we discuss educational material developed by the graduate program in mathematics education of the Federal University of Juiz de Fora. The purpose of the work was to develop tasks whose main feature was problem situations that stimulate the meaning production of students in the classroom. The mathematical structure underlying the situation-problem involved the addition and subtraction of natural numbers. The process of developing the educational material focused on the production of a set of tasks to be used in 6th grade math classes and that could serve as a prototype for the development of new tasks by the teacher.pt_BR
dc.description.resumoNeste artigo apresentamos e discutimos o produto educacional desenvolvido junto ao Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática da Universidade Federal de Juiz de Fora. O propósito do trabalho foi desenvolver tarefas que tivessem como característica principal constituírem-se em situações-problema que estimulassem a produção de significados de estudantes em sala de aula. A estrutura matemática subjacente à situaçãoproblema envolveu as operações de adição e subtração de números naturais. O processo de elaboração desse produto teve como foco a produção de um conjunto de tarefas para serem utilizadas em salas de aula de matemática do 6º ano do Ensino Fundamental e que pudessem servir de protótipo para a elaboração de novas tarefas pelo professor.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofBolema: Boletim de Educação Matemáticapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectEducação aritméticapt_BR
dc.subjectProdução de significadospt_BR
dc.subjectEnsino fundamentalpt_BR
dc.subjectProblemas aritméticospt_BR
dc.subjectMathematics educationpt_BR
dc.subjectArithmetic educationpt_BR
dc.subjectMeaning productionpt_BR
dc.subjectElementary schoolpt_BR
dc.subjectArithmetic problemspt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleTarefas aritméticas para o 6º ano do ensino fundamentalpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.