Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7693
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Atividades práticas e o ensino-aprendizagem de ciência(s).pdf357.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBassoli, Fernanda-
dc.date.accessioned2018-10-05T17:38:37Z-
dc.date.available2018-09-19-
dc.date.available2018-10-05T17:38:37Z-
dc.date.issued2014-07-
dc.citation.volume20pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage579pt_BR
dc.citation.epage593pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/1516-73132014000300005pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7693-
dc.description.abstractWhen it comes examining the deficiencies in science education, one soon focuses to the absence of experimental classes, so that inquiry activities are seen today as a synonym for innovation in education. In this theoretically oriented article, I dialogue with the theoretical references of science education , and discuss trends, myths and conceptions, present in the various forms of practical activities, and of the nature of science, as well as the types of interactivity that these activities provide. In this article I start from my experiences as a teacher and researcher of basic education and as a trainer of teachers of natural sciences.pt_BR
dc.description.resumoQuando se fala em deficiências na educação científica, logo se remete à ausência de aulas experimentais na Educação Básica, de modo que as atividades práticas investigativas são vistas, na atualidade, como sinônimo de inovação no ensino. Nesse artigo, de cunho teórico, dialoga-se com os referenciais teóricos da educação em ciência, e discutem-se as tendências, mitos e concepções sobre a natureza da ciência presentes nas diversas modalidades de atividades práticas, assim como os tipos de interatividade que tais atividades propiciam. Nesse sentido, a autora parte de suas vivências como professora e pesquisadora da Educação Básica e como formadora de professores de ciências naturais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofCiência & Educação (Bauru)pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino de ciênciaspt_BR
dc.subjectAtividades práticas investigativaspt_BR
dc.subjectNatureza da ciênciapt_BR
dc.subjectScience educationpt_BR
dc.subjectInquiry activitiespt_BR
dc.subjectNature of sciencept_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleAtividades práticas e o ensino-aprendizagem de ciência(s): mitos, tendências e distorçõespt_BR
dc.title.alternativePractical activities and the teaching and learning of science(s): myths, trends and distortionspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.