Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7397
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pensando sobre formação docente, subjetividade e experiência.pdf504.96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCastro, Roney Polato de-
dc.date.accessioned2018-09-10T19:23:28Z-
dc.date.available2018-09-10-
dc.date.available2018-09-10T19:23:28Z-
dc.date.issued2016-01-
dc.citation.volume27pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage37pt_BR
dc.citation.epage55pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0103-7307201607903pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7397-
dc.description.abstractThis article discusses the experiences of Pedagogy students in a course on gender relations and sexuality. The analytical focus is the production of students in journals that contain written narratives on their lived experiences and on what was taught in class. The analysis of the students’ writings allowed us to identify their questions on the teaching, their analytical displacement regarding their own subjectivities, the inventive production of themselves, the estrangement about the knowledge of themselves and of others, as well as the actual writing as activity capable of producing other ways of narrating to themselves.pt_BR
dc.description.resumoO artigo discute as experiências de estudantes de um curso de Pedagogia em uma disciplina que trabalha com as temáticas das relações de gênero e sexualidades. O foco de análise são as produções das estudantes em textos denominados “diários de bordo”, que contêm narrativas escritas a partir das experiências vividas e do que foi pensado sobre as temáticas abordadas nas aulas. As análises dessas escritas tornaram visíveis as questões que as estudantes levantam sobre o exercício da docência, seus deslocamentos analíticos acerca de suas próprias subjetivida- des, os processos inventivos de produção de si e os estranha- mentos sobre o saber de si e dos outros, além da própria escrita como atividade capaz de produzir outros modos de narrar-se a si mesmas.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofPro-Posiçõespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDiário de bordopt_BR
dc.subjectEscritapt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectExperiênciapt_BR
dc.subjectSexualidadespt_BR
dc.subjectLogbookpt_BR
dc.subjectWritingpt_BR
dc.subjectDocent training,pt_BR
dc.subjectExperiencept_BR
dc.subjectSexualitiespt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titlePensando sobre formação docente, subjetividade e experiência de si a partir da escrita de estudantes de Pedagogiapt_BR
dc.title.alternativeThinking about docent training, and subjectivity experience of oneself from the writing of pedagogy studentspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.