https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7391
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Historiografia audiovisual.pdf | 2.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Melo, Luís Rocha | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T19:20:57Z | - |
dc.date.available | 2018-09-10 | - |
dc.date.available | 2018-09-10T19:20:57Z | - |
dc.date.issued | 2016-07 | - |
dc.citation.volume | 14 | pt_BR |
dc.citation.issue | 28 | pt_BR |
dc.citation.spage | 220 | pt_BR |
dc.citation.epage | 245 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2016.122967 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7391 | - |
dc.description.abstract | This article aims to present the work developed by the Audiovisual Historiography Research Group (UFJF), which focuses on the study of films that present as a theme the cinema itself. First, I present an ongoing research project entitled “Audiovisual historiography of cinema in Brazil”; then, I seek the relationships between my work as a filmmaker and the concept of audiovisual historiography; finally, I bring two case's studies, the first of them on the documentary Panorama do cinema brasileiro (Jurandyr Noronha, 1968); the second, by comparing Carnaval Atlântida (José Carlos Burle, 1953) and La dama de las camelias (José Bohr, 1947, Chile). | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo objetiva apresentar o trabalho desenvolvido pelo Grupo Historiografia Audiovisual (UFJF), que tem como foco o estudo de filmes que apresentem como tema o próprio cinema. Nosso percurso tem início com a pesquisa em andamento “Historiografia audiovisual do cinema no Brasil”; em seguida, estabeleço relações entre o meu trabalho como realizador e o conceito de historiografia audiovisual; por fim, trago dois estudos de caso, o primeiro sobre Panorama do cinema brasileiro (Jurandyr Noronha, 1968) e o segundo comparando Carnaval Atlântida (José Carlos Burle, 1953) e La dama de las camelias (José Bohr, 1947, Chile). | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | ARS (São Paulo) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Historiografia audiovisual | pt_BR |
dc.subject | Cinema brasileiro | pt_BR |
dc.subject | Cinema | pt_BR |
dc.subject | Artes | pt_BR |
dc.subject | Audiovisual historiography | pt_BR |
dc.subject | Brazilian cinema | pt_BR |
dc.subject | Film | pt_BR |
dc.subject | Art | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Historiografia audiovisual: a história do cinema escrita pelos filmes | pt_BR |
dc.title.alternative | Audiovisual Historiography: the history of cinema written by the films | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.