Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5602
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fabriciodasilvateixeiracarvalho.pdf77.93 MBAdobe PDFView/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Clareto, Sônia Maria-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4760090H3pt_BR
dc.contributor.referee1Ferrari, Anderson-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4758980A6pt_BR
dc.contributor.referee2Rotondo, Margareth Aparecida Sacramento-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708794T6pt_BR
dc.contributor.referee3Basbaum, Ricardo Roclaw-
dc.contributor.referee3Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4769473P7pt_BR
dc.contributor.referee4Costa, Cristiano Bedin da-
dc.contributor.referee4Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4164760J1pt_BR
dc.creatorCarvalho, Fabrício da Silva Teixeira-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4253043T2pt_BR
dc.date.accessioned2017-08-18T14:39:17Z-
dc.date.available2017-08-18-
dc.date.available2017-08-18T14:39:17Z-
dc.date.issued2015-12-10-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5602-
dc.description.abstractThis thesis deals with art as formative education as education is constituted as production process into art. Its elements, forms and themes derived from appropriations of texts, proposing interventions in its structure, causing displacement by changing the syntax and producing other senses. In this production the artist and teacher figures problematize and mingle melting into possibilities to experience intermediate places. The research appears precariously, its objects, images and words are fragments, remnants that make up an apparent blurring. Different methods produce different remains that indicate provisional relations speeches establishing art, education, teacher, artist., The connections of these intervals. There is no specific order, with a piped force to produce a single object. The paper proposes persistence in the multiplication of debris and intervals as research and reading, pointing to the need to continue exercising the complexity of meaning productions, maintaining its characteristic precariousness moving.pt_BR
dc.description.resumoEsta tese aborda a arte como processo formativo em educação enquanto a educação se constitui como processo de produção em arte. Seus elementos, formas e temas derivam de apropriações de textos, propondo intervenções em sua estrutura, provocando deslocamentos, alterando as sintaxes e produzindo outros sentidos. Nesta produção as figuras do artista e do professor se problematizam e se misturam fundindo-se em possiblidades de experimentar lugares intermediários. A pesquisa se apresenta de forma precária, seus objetos, imagens e falas são fragmentos, restos que compõem uma aparente indefinição. Diferentes processos produzem diferentes restos que indicam relações provisórias dos discursos que instituem arte, educação, professor, artista., nas conexões destes intervalos. Não há um fim especifico, com uma força canalizada para produzir um único objeto. O trabalho propõe persistência na multiplicação de restos e intervalos corno pesquisa e leitura, apontando para a necessidade de continuar exercitando a complexidade da produções de sentido, mantendo sua precariedade característica em movimento.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIntervalospt_BR
dc.subjectFormaçãopt_BR
dc.subjectEscritapt_BR
dc.subjectProduçãopt_BR
dc.subjectIntervalspt_BR
dc.subjectTrainingpt_BR
dc.subjectWritingpt_BR
dc.subjectProductionpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleEducaçãoarteprofessorartistapt_BR
dc.typeTesept_BR
Appears in Collections:Doutorado em Educação (Teses)
PROQUALI - Teses



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.