Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2208
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
glauciasabadinibarbosa.pdf4.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Amarildo Melchiades da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791022U0pt_BR
dc.contributor.referee1Santiago, Ana Elisa Esteves-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.contributor.referee2Carneiro, Reginaldo Fernando-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4713964D6pt_BR
dc.creatorBarbosa, Glaucia Sabadini-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4525452D4pt_BR
dc.date.accessioned2016-07-25T18:57:48Z-
dc.date.available2016-07-25-
dc.date.available2016-07-25T18:57:48Z-
dc.date.issued2015-12-11-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2208-
dc.description.abstractThe present research has been produced in a new field of research named Financial Education School, which has been developed inside the so- called field of mathematics education. Our research project aims to develop a set of tasks theoretically based on financial planning, as part of the Financial Education in mathematics classrooms and as part of financially educating high school students. The research is characterized as a qualitative approach investigation that will be carried out in the research field in order to validate the tasks. Our analysis shall be based thought the information collected in the research field from the reading results of the students who will be effected based on the categories proposed by the Model of Semantic Fields. The resulting product of educational research is a set of tasks on the topic Financial Planning for use in mathematics classroom from high school levels.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa é produzida numa nova vertente de investigação denominada Educação Financeira Escolar, que se desenvolve no interior da área denominada de Educação Matemática. Nosso projeto de investigação tem como objetivo desenvolver um conjunto de tarefas fundamentadas teoricamente sobre planejamento financeiro, como parte do ensino de Educação Financeira em salas de aula de matemática e como parte de se educar financeiramente os estudantes do Ensino Médio. A pesquisa se caracteriza como uma abordagem qualitativa de investigação em que será desenvolvida uma pesquisa de campo com o objetivo de validar as tarefas. Nossa análise se pautará nas informações coletadas na pesquisa de campo a partir da leitura da produção de significados dos estudantes que será efetivada com base nas categorias propostas pelo Modelo dos Campos Semânticos. O produto educacional resultante da pesquisa será um conjunto de tarefas sobre o tema Planejamento Financeiro para uso em salas de aula de matemática do Ensino Médio.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE – Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação Matemáticapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectEducação financeira escolarpt_BR
dc.subjectProdução de significadospt_BR
dc.subjectPlanejamento financeiropt_BR
dc.subjectMathematics Educationpt_BR
dc.subjectFinancial Education Schoolpt_BR
dc.subjectProduction of Meaningspt_BR
dc.subjectFinancial Planningpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.titleEducação financeira escolar: planejamento financeiropt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.