Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1946
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
katiasimonedealmeidameloreis.pdf1.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ferreira, Victor Cláudio Paradela-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4137488D2pt_BR
dc.contributor.referee1Santos, Gilmar José dos-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4774741J6pt_BR
dc.contributor.referee2Gurgel, Cláudio Roberto Marques-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4727387H6pt_BR
dc.creatorReis, Kátia Simone de Almeida Melo-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4330588A6pt_BR
dc.date.accessioned2016-07-13T16:07:49Z-
dc.date.available2016-07-01-
dc.date.available2016-07-13T16:07:49Z-
dc.date.issued2012-07-23-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1946-
dc.description.abstractThe present research refers in the survey realized herewith in the Municipal Education System of the Montes Claros City from the appreciation of the results performance of the students in the outward estimate where were found that the most part of the schools situated in the urban zone obtain inferior results than the schools of rural zone in special in the small bearing schools. The object of this work consisted in to identify the factors that have contributed for the good performance achieved of rural municipal schools of the small bearing in the outward estimates. Firstly they mapped in the achieved results of the urban and rural schools. They had explored according of the feature each school. From of the analysis of this results had defined a sample of two rural schools, being a one testimonial of good performance and other unsound results, and realized a research documental, bibliographic and in field in order to investigate how it happen, the performance and involvement of the manage team with the teachers team and with the students community, and her influence in the achieved results. With the final result of the research were make an offer to realize an Educational Action Plain that will firstly cast the aspects which in practice have given success, and concomitantly will show proposal of the progress to be implemented by the manage team of the school that integrate the Municipal Education System of the Montes Claros.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa refere-se ao estudo realizado junto ao Sistema Municipal de Ensino da cidade de Montes Claros a partir da análise dos resultados do desempenho dos alunos nas avaliações externas em que se constatou que a maioria das escolas localizadas na zona urbana obtém resultados inferiores às escolas da zona rural, em especial, às escolas de pequeno porte. O objetivo desse trabalho é identificar os fatores que têm contribuído para o bom desempenho alcançado pelas escolas municipais rurais de pequeno porte nas avaliações externas. Inicialmente, mapearam-se os resultados alcançados pelas escolas urbanas e rurais analisando-os de acordo com as características de cada escola. A partir da análise desses resultados foi definida uma amostra de duas escolas rurais, sendo uma referência de bom desempenho e outra de resultado insatisfatório e realizou-se uma pesquisa documental, bibliográfica e de campo a fim de investigar como acontece a atuação e envolvimento da equipe gestora com a equipe docente e com a comunidade escolar e sua influência nos resultados obtidos. De posse do resultado final da referida pesquisa, foi proposta a realização de um Plano Intervenção Educacional, que inicialmente elencará os aspectos nos quais a prática vem logrando êxito e, simultaneamente, apresentará sugestões de melhoria a serem implementadas pela equipe gestora das escolas que integram o Sistema Municipal de Ensino de Montes Claros.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectEscolas de pequeno portept_BR
dc.subjectManagementpt_BR
dc.subjectEstimatedpt_BR
dc.subjectSmall bearing schoolspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleIndicadores críticos de gestão: uma comparação dos resultados obtidos entre alunos de escolas rurais de Montes Clarospt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.