Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1594
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fabiocamiloxavier.pdf1.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1David, Marcus Vinícius-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4721788A7pt_BR
dc.contributor.referee1Lima Junior, José Humberto Viana-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4727388E9pt_BR
dc.contributor.referee2Soares Neto, Joaquim José-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4781187D2pt_BR
dc.creatorXavier, Fabio Camilo-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4828029Z3pt_BR
dc.date.accessioned2016-07-01T19:15:44Z-
dc.date.available2016-05-19-
dc.date.available2016-07-01T19:15:44Z-
dc.date.issued2012-07-19-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1594-
dc.description.abstractThis paper assumes that a school can achieve good performance even in adverse socioeconomic conditions. Based on this premisse, a municipal school of Belo Horizonte was chosen to be analyzed since it presents significant educational outcomes, despite its unfavorable socioeconomic context. We sought to identify the main features of management that may have influenced educational outcomes of the case study school. The management was analyzed in the different dimensions of the issue pointed out by scholars such as Heloisa Lück. Important aspects of school management selected, based on supporting references, were listed in the form of an Action Plan for Education, whose ambition is to serve as a management guide for school principals and aspiring to the position in guiding their practice.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação parte da premissa de que é possível uma escola obter bom desempenho mesmo em condições socioeconômicas adversas. Tendo isso em vista, uma escola municipal de Belo Horizonte foi escolhida para ser analisada, uma vez que apresenta expressivos resultados educacionais, ainda que em um contexto socioeconômico desfavorável. Procurou-se identificar as principais características da gestão que podem ter exercido influência sobre os resultados educacionais da escola em estudo de caso. A gestão foi analisada nas diferentes dimensões apontadas por estudiosos do tema, como Heloísa Lück. Importantes aspectos da gestão da escola selecionada, fundamentadas em referências de suporte, foram elencados sob a forma de um plano de intervenção educacional, objetivando seu emprego como guia de gestão para diretores escolares e aspirantes ao cargo na orientação de suas práticas.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectNível socioeconômicopt_BR
dc.subjectGestão escolarpt_BR
dc.subjectEvaluationpt_BR
dc.subjectSocioeconomic statuspt_BR
dc.subjectSchool managementpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleA gestão escolar como fator de superação da influência socioeconômica nos resultados educacionaispt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.