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dc.contributor.advisor1Egas, Olga Maria Botelho-
dc.contributor.advisor1Latteslattes.cnpq.br/6871484166230389pt_BR
dc.contributor.referee1Lopes, Jader Janer Moreira-
dc.contributor.referee1Latteslattes.cnpq.br/4297078672618566pt_BR
dc.creatorMateus, Caroline Daniele-
dc.creator.Lattes-pt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T12:52:08Z-
dc.date.available2023-07-11-
dc.date.available2023-08-07T12:52:08Z-
dc.date.issued2023-07-11-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/15705-
dc.description.abstractThe present work is part of the field of education and has as object of study the Italian pedagogical approach Reggio Emilia. The objective of this research is to deepen and broaden the understanding of the value of the environment in creating stimuli for creativity and thus in the construction of the aesthetic experience in learning. The theoretical references on which this work will be based are constituted, (i) with regard to the vision of creativity, by Loris Malaguzzi and Vigotski, and (ii) regarding questions related to the the value given to space and the aesthetic dimension, by Yi-Fu Tuan and Vea Vecchi. Therefore, this study is expected to contribute to reflection on the quality of the space-environment of schools, since pedagogical practices, in general, do not take into account the aesthetic dimension in the construction of learningpt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho está inserido no campo da educação e tem como objeto de estudo a abordagem pedagógica italiana denominada Reggio Emilia. O objetivo desta pesquisa é aprofundar e ampliar a compreensão do valor do ambiente na criação de estímulos à criatividade e assim na construção da experiência estética na aprendizagem. O referencial teórico no qual este trabalho será baseado é constituído, (i) no que diz respeito a visão de criatividade, por Loris Malaguzzi e Vigotski, e (ii) no que tange ao valor dado ao espaço e a dimensão estética, por Yi-Fu Tuan e Vea Vecchi. Espera-se, então, com este estudo, contribuir para a reflexão sobre a qualidade do espaço-ambiente das escolas, já que, as práticas pedagógicas, em geral, não levam em consideração a dimensão estética na construção da aprendizagempt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectCriatividadept_BR
dc.subjectEstéticapt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectReggio Emiliapt_BR
dc.subjectCreativitypt_BR
dc.subjectAesthetics;pt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.subjectReggio Emiliapt_BR
dc.subject.cnpqEducaçãopt_BR
dc.titleCriatividade, estética e aprendizagem na abordagem de Reggio Emiliapt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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