Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/12083
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pedrorochasilveirademendonça.pdf3.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Type: Dissertação
Title: (In)ventar
Author: Mendonça, Pedro Rocha Silveira de
First Advisor: Rotondo, Margareth Aparecida Sacramento
Referee Member: Leite, Marcos Vinícius
Referee Member: Kasper, Kátia Maria
Resumo: (in)ventar diz de uma formação: resistir e variar e aprender e formar em maquinação de vida em educações embaladas ao sabor do ventar. campo de pesquisa: vida! em vida, salas de aula e salas de casa e muitos outros lugares. educação (in)ventar, em ventar: muitos possíveis em um educar. um exercício de mestrado que se ocupa com a vida que acontece, na vida que acontece. (in)ventar que afirma vidas outras, junto a matemáticas sendo in-ventadas, sala de aulas sendo in-ventadas e e e...
Abstract: a wind that says of one formation: resist and vary and learn and to form in the machination of life in educations packed with the flavor of the wind. field of research: life! in life, classrooms and home rooms and many other places. education, invention, wind: many possibles in one educating. a master's exercise that deals with the life that happens, in the life that happens. a wind that affirms other lives, alongside with mathematics being invented, classrooms being invented and and and...
Keywords: Ventar
Vida
Pesquisa
Matemáticas
Invenção
Wind;
Life
Research
Mathematics
Invention
CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
Institution Initials: UFJF
Department: Faculdade de Educação
Program: Programa de Pós-graduação em Educação
Access Type: Acesso Aberto
Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Creative Commons License: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/12083
Issue Date: 2-Mar-2020
Appears in Collections:Mestrado em Educação (Dissertações)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons