Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1159
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
arethafontesalves.pdf3.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mendes, Cristiane de Andrade-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4779075Z1pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Silva, Amarildo Melchiades da-
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791022U0pt_BR
dc.contributor.referee1Bolite Frant, Janete-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4721264P5pt_BR
dc.creatorAlves, Aretha Fontes-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4455639J9pt_BR
dc.date.accessioned2016-04-24T03:36:16Z-
dc.date.available2016-04-11-
dc.date.available2016-04-24T03:36:16Z-
dc.date.issued2013-11-08-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1159-
dc.description.abstractThis work aims to raise the characteristics of a Service Course in Linear Algebra for students of Mathematics. For that, we develop an analysis according to the Model of Semantic Fields and a literature review focused on three themes that permeate our study, they are: Production of meanings for Linear Algebra, the notion of Service Course and; the Mathematics Training of mathematics teacher. This analysis allowed us to prepare ourselves to conduct a field research which constituted which was constituted by a seminary in Linear Algebra with the aim of structuring what these characteristics would be.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo levantar as características de um Curso de Serviço de Álgebra Linear voltado a alunos de Licenciatura em Matemática. Para tanto, desenvolvemos uma análise segundo o Modelo dos Campos Semânticos e uma revisão de literatura, voltada para três temas que permeiam nosso estudo, são eles: a Produção de Significados para a Álgebra Linear; a noção de Curso de Serviço e; a Formação Matemática do Professor de Matemática. Esta análise possibilitou que nos preparássemos para realizar uma pesquisa de campo que se constituiu em um seminário de Álgebra Linear com o intuito de estruturar quais seriam estas características.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE – Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação Matemáticapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÁlgebra Linearpt_BR
dc.subjectModelo dos Campos Semânticospt_BR
dc.subjectFormação Matemática do Professor de Matemáticapt_BR
dc.subjectLinear Algebrapt_BR
dc.subjectModel of Semantic Fieldspt_BR
dc.subjectMathematics Training of mathematics teacherpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.titleÁlgebra linear como um curso de serviço para a licenciatura em matemática: o estudo dos espaços vetoriaispt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.