Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9258
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Relato de experiência.pdf30.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGreco, Rosangela Maria-
dc.date.accessioned2019-02-27T15:26:42Z-
dc.date.available2019-02-22-
dc.date.available2019-02-27T15:26:42Z-
dc.date.issued2004-07-
dc.citation.volume57pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage504pt_BR
dc.citation.epage507pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S0034-71672004000400026pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9258-
dc.description.abstractThis artic/e analyzes a teaching experience in the course of Nursing Administration at a Federal University, with fourth-year students majoring in Nursing. Based on the conception by which unit and care managements are associated, since nurses who manage funds should typical/y aim at the assistance process and cannot lose sight of the assistance qua/ity, students bui/t a health education proposal to be developed with adolescents at a public school by integrating basic health unit, school, and university. Through this work, students were able to associate theory and practice by carrying out an exercise comprehending planning, decision-making, leadership, teamwork, evaluation, and control.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho aborda uma experiência de ensino na Disciplina de Administração em Enfermagem de uma Universidade Federal, com alunos que estão cursando o oitavo período do curso de graduação em enfermagem. A partir da concepção de que as gerências da unidade e do cuidado estão associadas, uma vez que o enfermeiro ao gerenciar recursos em geral deve estar voltado para o processo assistencial e não pode perder de vista a qualidade da assistência, os alunos construíram uma proposta de educação em saúde para ser desenvolvida com adolescentes em uma escola pública, integrando Unidade Básica de Saúde/Escola/Universidade. Através deste trabalho os alunos puderam associar a teoria à prática fazendo um exercício de planejamento, tomada de decisão, liderança, trabalho em equipe, avaliação e controle.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Enfermagempt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAdministraçãopt_BR
dc.subjectAdministração em enfermagempt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectAdministrationpt_BR
dc.subjectNursing administrationpt_BR
dc.subjectNursingpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleRelato de experiência: ensinando a administração em enfermagem através da educação em saúdept_BR
dc.title.alternativeTeaching nursing administration through health educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.