https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9258
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relato de experiência.pdf | 30.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Greco, Rosangela Maria | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-27T15:26:42Z | - |
dc.date.available | 2019-02-22 | - |
dc.date.available | 2019-02-27T15:26:42Z | - |
dc.date.issued | 2004-07 | - |
dc.citation.volume | 57 | pt_BR |
dc.citation.issue | 4 | pt_BR |
dc.citation.spage | 504 | pt_BR |
dc.citation.epage | 507 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/S0034-71672004000400026 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9258 | - |
dc.description.abstract | This artic/e analyzes a teaching experience in the course of Nursing Administration at a Federal University, with fourth-year students majoring in Nursing. Based on the conception by which unit and care managements are associated, since nurses who manage funds should typical/y aim at the assistance process and cannot lose sight of the assistance qua/ity, students bui/t a health education proposal to be developed with adolescents at a public school by integrating basic health unit, school, and university. Through this work, students were able to associate theory and practice by carrying out an exercise comprehending planning, decision-making, leadership, teamwork, evaluation, and control. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho aborda uma experiência de ensino na Disciplina de Administração em Enfermagem de uma Universidade Federal, com alunos que estão cursando o oitavo período do curso de graduação em enfermagem. A partir da concepção de que as gerências da unidade e do cuidado estão associadas, uma vez que o enfermeiro ao gerenciar recursos em geral deve estar voltado para o processo assistencial e não pode perder de vista a qualidade da assistência, os alunos construíram uma proposta de educação em saúde para ser desenvolvida com adolescentes em uma escola pública, integrando Unidade Básica de Saúde/Escola/Universidade. Através deste trabalho os alunos puderam associar a teoria à prática fazendo um exercício de planejamento, tomada de decisão, liderança, trabalho em equipe, avaliação e controle. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Enfermagem | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Administração | pt_BR |
dc.subject | Administração em enfermagem | pt_BR |
dc.subject | Enfermagem | pt_BR |
dc.subject | Administration | pt_BR |
dc.subject | Nursing administration | pt_BR |
dc.subject | Nursing | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Relato de experiência: ensinando a administração em enfermagem através da educação em saúde | pt_BR |
dc.title.alternative | Teaching nursing administration through health education | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.