Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Renata de Lourdes Miguel da-
dc.creatorRodrigues, Marisa Cosenza-
dc.date.accessioned2019-02-25T17:27:05Z-
dc.date.available2019-02-25-
dc.date.available2019-02-25T17:27:05Z-
dc.date.issued2018-11-
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage8pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3434pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/9194-
dc.description.abstractThe aim of this research was to evaluate and explore some of the possible relationships between theory of mind and language referring to mental states. The participants were 85 first graders of two public elementary schools in Minas Gerais, with an average age of 6.8 years (SD=3.0). The instruments used were a scale with theory of mind tasks and a picture story book. The results showed a positive but weak association between theory of mind and language, a finding which converges with previous research. Possible variables that may motivate differences in children's social cognitive development are discussed.pt_BR
dc.description.resumoA pesquisa avaliou e também explorou algumas das possíveis relações entre a teoria da mente e a linguagem. Participaram deste estudo 85 alunos do primeiro ano do ensino fundamental de duas escolas públicas mineiras com média de idade de 6,8 anos (DP= 3,0). Utilizou-se uma escala de tarefas de teoria da mente e um livro com narrativa por imagem. Os resultados mostraram uma associação positiva entre a teoria da mente e linguagem, que mesmo sendo discreta, é um achado convergente com pesquisas anteriores. Além disso, possíveis variáveis que podem motivar diferenças no desenvolvimento sociocognitivo infantil foram discutidas.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofPsicologia: Teoria e Pesquisapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTeoria da mentept_BR
dc.subjectLinguagempt_BR
dc.subjectEnsino fundamentalpt_BR
dc.subjectTheory of mindpt_BR
dc.subjectLanguagept_BR
dc.subjectElementary schoolpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleExploração das relações entre teoria da mente e linguagem em alunos de escolas públicaspt_BR
dc.title.alternativeExploration of the relationship between theory of mind and language in students of public schoolspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.