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dc.creatorCoelho, Angélica da Conceição Oliveira-
dc.creatorMarta, Daniela de Carvalho-
dc.creatorDias, Iêda Maria Ávila Vargas-
dc.creatorSalvador, Marli-
dc.creatorReis, Valesca Nunes dos-
dc.creatorPacheco, Zuleyce Maria Lessa-
dc.date.accessioned2019-01-18T14:52:11Z-
dc.date.available2019-01-07-
dc.date.available2019-01-18T14:52:11Z-
dc.date.issued2010-04-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage318pt_BR
dc.citation.epage323pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S1414-81452010000200015pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8476-
dc.description.abstractThis is a quantitative and qualitative study of transverse delineation; the purpose is the early detection of visual deficits in school-age children and to promote visual health through playful activities. The results showed that from the 250 children who participated of the eye health promotion fun activities only 143 children took the visual acuity test, since the others had not brought parental authorization. From those who submitted to the visual acuity test, 13 children were sent for retesting; all of them were then sent to the ophthalmology service, since the re-test continued to indicate vision problems. With regards to the use of games and playing, we have noticed that both the story and the characters in the puppet show were explicit in the children's comments. In conclusion, it was observed that vision plays a fundamental role in the physical and psychosocial development of children; therefore, ophthalmologic screening with early diagnosis of visual alterations is of extremely important.pt_BR
dc.description.resumoTrata-se de uma pesquisa quantiqualitativa de delineamento transversal, que teve como objetivo detectar precocemente o déficit visual nas crianças em fase escolar e promover a saúde visual por meio de atividades lúdicas. Os resultados mostraram que das 250 crianças que participaram das atividades lúdicas de promoção da saúde ocular, apenas 143 crianças realizaram o teste de acuidade visual; as demais não trouxeram a autorização dos pais. Das crianças submetidas ao teste de acuidade visual, 13 foram encaminhadas ao reteste, e todas estas foram encaminhadas ao serviço de oftalmologia, pois a dificuldade visual permaneceu como resultado do reteste. Referente à aplicação do lúdico, percebemos que tanto a história quanto os personagens do teatro ficaram explícitos nas falas das crianças. Na conclusão, evidenciamos que a visão desempenha papel fundamental no desenvolvimento físico e psicossocial da criança; por isso, a triagem oftalmológica com diagnóstico precoce de alterações visuais é de extrema importância.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofEscola Anna Nerypt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSaúde ocularpt_BR
dc.subjectSaúde escolarpt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectEye healthpt_BR
dc.subjectSchool healthpt_BR
dc.subjectNursingpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleOlho vivo: analisando a acuidade visual das crianças e o emprego do lúdico no cuidado de enfermagempt_BR
dc.title.alternativeAlive eye: analyzing the visual intensity of the children and the use of the recreational in the care of nursingpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
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