https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8436
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
luanacristinaseixas.pdf | 4.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Pissolato, Elizabeth de Paula | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4727327Y4 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Santos, Raphael Bispo dos | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4757795T4 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Portela, Andréa Lomeu | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4489817U5 | pt_BR |
dc.creator | Seixas, Luana Cristina | - |
dc.creator.Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4674669E2 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-01-15T10:45:23Z | - |
dc.date.available | 2018-01-02 | - |
dc.date.available | 2019-01-15T10:45:23Z | - |
dc.date.issued | 2018-08-27 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8436 | - |
dc.description.abstract | Sound is not easy theme to narrate being object fluid and difficult to be captured. In this research I describe and analyze elements that make up the style known as Black Metal, from sound to posters of shows, album covers, lyrics content, symbolism and shared aesthetic aspects that make this subgenre a relevant expression of the Metal. Initially, I take as my starting point my trajectory in Metal to describe how the like for Metal is building through experiences of shows and contact with subgenres that develop listening skills and build particular like within the genre Metal. In a second moment, I present the history of Black Metal with its controversial events and its aesthetic characteristics. Finally, through the ethnography of a show by the band juizforana Superius, I search to analyze these global Black Metal characteristics in a local context, with observations on the relations between public and musicians and the Black Metal scene of Juiz de Fora. | pt_BR |
dc.description.resumo | O som não é matéria fácil de narrar sendo objeto fluído e difícil de ser captado. Nesta pesquisa descrevo e analiso elementos que compõem o estilo conhecido como Black Metal, desde o som até cartazes dos shows, capas de álbum, conteúdo das letras, simbolismo e aspectos estéticos compartilhados que fazem deste subgênero uma expressão relevante do Metal. Inicialmente, tomo como ponto de partida minha trajetória no Metal para descrever como o gosto pelo Metal vai se moldando através de experiências de shows e do contato com subgêneros que desenvolvem habilidades de escuta e constroem gostos particulares no interior do gênero Metal. Em um segundo momento, apresento a história do Black Metal com seus acontecimentos polêmicos e suas características estéticas. Por fim, através da etnografia de um show da banda juizforana Superius busco analisar essas caraterísticas globais do Black Metal em um âmbito local, com observações sobre as relações entre público e músicos e a cena Black Metal de Juiz de Fora. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ICH – Instituto de Ciências Humanas | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Ciências Sociais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFJF | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Black Metal | pt_BR |
dc.subject | Estética | pt_BR |
dc.subject | Juiz de Fora | pt_BR |
dc.subject | Banda Superius | pt_BR |
dc.subject | Black Metal | pt_BR |
dc.subject | Aesthetics | pt_BR |
dc.subject | Juiz de Fora | pt_BR |
dc.subject | Superius band | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS | pt_BR |
dc.title | Metal extremo: estética “pesada” no Black Metal | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
Appears in Collections: | Mestrado em Ciências Sociais (Dissertações) |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.