https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8211
File | Description | Size | Format | |
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Cultura visual e homossexualidades.pdf | 528.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
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dc.creator | Ferrari, Anderson | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-05T18:33:17Z | - |
dc.date.available | 2018-12-05 | - |
dc.date.available | 2018-12-05T18:33:17Z | - |
dc.date.issued | 2012-01 | - |
dc.citation.volume | 17 | pt_BR |
dc.citation.issue | 49 | pt_BR |
dc.citation.spage | 107 | pt_BR |
dc.citation.epage | 237 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782012000100006 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8211 | - |
dc.description.abstract | This paper aims at establishing the meeting points between teacher's formation, children's education and their relations to gender and sexualities. For such, I take for granted a documentary produced by an association of homoparental families to the schools and mainly a reduced version of this audiovisual production directed towards children and teens. My objective is to analyze the role of visual culture in building the subjectivity. As an heir of pos-structuralism, and of the cultural, feminist, gays and lesbian studies, the visual culture is expressed far beyond the reading of images and it gets to be quite relevant to produce the subjectivity. Therefore, the speechs, images and discourses from the documentary carry on and negotiate several meanings on the construction of a reality, different from "the" reality, "new" childhoods and "new" teachers. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo visa estabelecer pontos de encontro entre a formação docente, educação infantil e relações de gênero e sexualidades. Para isso, aproprio-me de um documentário produzido por uma associação de famílias homoparentais, voltado para escola e, em especial, de uma versão reduzida dessa produção audiovisual direcionada a crianças e adolescentes, para problematizar o campo da cultura visual na constituição de subjetividades. Herdeira do pós-estruturalismo, dos estudos culturais, feministas e dos gays e lésbicos, a cultura visual diz de algo para além da leitura de imagens, pensando na sua ação como produtoras de subjetividades. Assim sendo, discursos, imagens e falas que aparecem no documentário são portadores e mediadores de significados, de forma que vão construindo uma realidade, e não "a" realidade; produzindo sexualidades, "novas" infâncias e "novos" docentes. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Cultura visual | pt_BR |
dc.subject | Sexualidades | pt_BR |
dc.subject | Subjetividades | pt_BR |
dc.subject | Visual culture | pt_BR |
dc.subject | Sexualities | pt_BR |
dc.subject | Subjectivities | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Cultura visual e homossexualidades na constituição de "novas" infâncias e "novos" docentes | pt_BR |
dc.title.alternative | Visual culture and homosexualities in the formation of "new" childhoods and "new" teachers | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
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