Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7690
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dispositivo experimentoteca de matemática.pdf655.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRotondo, Margareth Aparecida Sacramento-
dc.creatorMarocco, Tamiris Taroco-
dc.date.accessioned2018-10-05T17:35:41Z-
dc.date.available2018-09-11-
dc.date.available2018-10-05T17:35:41Z-
dc.date.issued2015-04-
dc.citation.volume29pt_BR
dc.citation.issue51pt_BR
dc.citation.spage90pt_BR
dc.citation.epage109pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n51a05pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7690-
dc.description.abstractThis study is the result of a research with the intention of investigating how the modes of subjectivation are potencialized through the dispositif Experimentoteca de Matemática. Such dispositif was triggered during a series of meetings between scholarship holders in a Professional Training project and students from a public school in Juiz de Fora. This research aims to trace the different escape routes reinforced during the working of math problems while the activities presented by the project were taking place. The research, therefore, considers the link between math learning and subjectivation modes that are enhanced through the learning process. In other words, this concept is focused on the notion that when a student produces math, he is also produced by it. It is a mathematic education in the immanence-life.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho é fruto de uma pesquisa cuja intenção é investigar como são potencializados os modos de subjetivação através do dispositivo Experimentoteca de Matemática. Tal dispositivo foi acionado durante os encontros entre bolsistas de um projeto de Treinamento Profissional e escolares de uma escola da rede pública de Juiz de Fora. A pesquisa busca cartografar as linhas de fuga que foram potencializadas durante a produção matemática nas atividades propostas no projeto. Dessa forma, a pesquisa lança olhares para a ligação entre a aprendizagem matemática e os modos de subjetivação potencializados no aprender, ou seja, atenta para a seguinte noção: quando o escolar produz matemática, também é produzido por ela. Uma educação matemática na imanência-vida.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofBolema: Boletim de Educação Matemáticapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDispositivopt_BR
dc.subjectExperimentaçãopt_BR
dc.subjectImanênciapt_BR
dc.subjectEducação Matemáticapt_BR
dc.subjectDispositifpt_BR
dc.subjectExperimentationpt_BR
dc.subjectImmanencept_BR
dc.subjectMathematic Educatipt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleDispositivo experimentoteca de matemática: produção na imanênciapt_BR
dc.title.alternativeDispositif experimentoteca de matemática: production in immanencept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.