https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7690
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dispositivo experimentoteca de matemática.pdf | 655.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Rotondo, Margareth Aparecida Sacramento | - |
dc.creator | Marocco, Tamiris Taroco | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T17:35:41Z | - |
dc.date.available | 2018-09-11 | - |
dc.date.available | 2018-10-05T17:35:41Z | - |
dc.date.issued | 2015-04 | - |
dc.citation.volume | 29 | pt_BR |
dc.citation.issue | 51 | pt_BR |
dc.citation.spage | 90 | pt_BR |
dc.citation.epage | 109 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n51a05 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7690 | - |
dc.description.abstract | This study is the result of a research with the intention of investigating how the modes of subjectivation are potencialized through the dispositif Experimentoteca de Matemática. Such dispositif was triggered during a series of meetings between scholarship holders in a Professional Training project and students from a public school in Juiz de Fora. This research aims to trace the different escape routes reinforced during the working of math problems while the activities presented by the project were taking place. The research, therefore, considers the link between math learning and subjectivation modes that are enhanced through the learning process. In other words, this concept is focused on the notion that when a student produces math, he is also produced by it. It is a mathematic education in the immanence-life. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho é fruto de uma pesquisa cuja intenção é investigar como são potencializados os modos de subjetivação através do dispositivo Experimentoteca de Matemática. Tal dispositivo foi acionado durante os encontros entre bolsistas de um projeto de Treinamento Profissional e escolares de uma escola da rede pública de Juiz de Fora. A pesquisa busca cartografar as linhas de fuga que foram potencializadas durante a produção matemática nas atividades propostas no projeto. Dessa forma, a pesquisa lança olhares para a ligação entre a aprendizagem matemática e os modos de subjetivação potencializados no aprender, ou seja, atenta para a seguinte noção: quando o escolar produz matemática, também é produzido por ela. Uma educação matemática na imanência-vida. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Bolema: Boletim de Educação Matemática | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Dispositivo | pt_BR |
dc.subject | Experimentação | pt_BR |
dc.subject | Imanência | pt_BR |
dc.subject | Educação Matemática | pt_BR |
dc.subject | Dispositif | pt_BR |
dc.subject | Experimentation | pt_BR |
dc.subject | Immanence | pt_BR |
dc.subject | Mathematic Educati | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Dispositivo experimentoteca de matemática: produção na imanência | pt_BR |
dc.title.alternative | Dispositif experimentoteca de matemática: production in immanence | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.