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dc.creatorMerighi, Miriam Aparecida Barbosa-
dc.creatorJesus, Maria Cristina Pinto de-
dc.creatorDomingos, Selisvane Ribeiro da Fonseca-
dc.creatorOliveira, Deíse Moura de-
dc.creatorIto, Thaís Norika-
dc.date.accessioned2018-10-05T17:29:18Z-
dc.date.available2018-09-18-
dc.date.available2018-10-05T17:29:18Z-
dc.date.issued2014-07-
dc.citation.volume67pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage505pt_BR
dc.citation.epage511pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0034-7167.2014670402pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7686-
dc.description.abstractThis is a qualitative research, which used the social phenomenology of Alfred Schütz approach. Its purpose was meeting and discussing the expectations of teachers, nurses and students about teaching in the clinical field. Nine teachers, eleven nurses and eleven students of the Nursing Graduation grade from a public university of São Paulo were included in this study. Data were collected in 2012. As the results showed, there are expectations about the link between theory and practice that clinical teaching can offer and also the desire that such instruction enable the learners to develop a pro-active and participatory attitude. The reciprocity of perspectives was evident and should be considered when academic projects focused on nursing education are developed.pt_BR
dc.description.resumoEstudo qualitativo, com abordagem da fenomenologia social de Alfred Schütz, que teve como objetivo conhecer e discutir as expectativas dos docentes, enfermeiras e estudantes com relação ao ensino em campo clínico. Participaram do estudo nove docentes, 11 enfermeiras e 11 estudantes do Curso de Graduação em Enfermagem de uma universidade pública de São Paulo. A coleta dos dados foi realizada em 2012 e os resultados mostraram que os sujeitos esperam que o ensino clínico subsidie a articulação entre a teoria e a prática profissional; e almejam que tal ensino possibilite o desenvolvimento de uma postura próativa e participativa dos envolvidos na aprendizagem. A reciprocidade de perspectivas foi evidenciada, devendo ser considerada na elaboração de projetos pedagógicos voltados para a formação do enfermeiro.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Enfermagempt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectEducação em enfermagempt_BR
dc.subjectEnfermagem práticapt_BR
dc.subjectPesquisa qualitativapt_BR
dc.subjectNursingpt_BR
dc.subjectEducationpt_BR
dc.subjectPracticalpt_BR
dc.subjectQualitative researchpt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleEnsinar e aprender no campo clínico: perspectiva de docentes, enfermeiras e estudantes de enfermagempt_BR
dc.title.alternativeTeaching and learning in the clinical field: perspective of teachers, nurses and nursing studentspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
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