Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7325
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inventem um calendário.pdf371.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAzevedo, Fernanda de Oliveira-
dc.creatorRotondo, Margareth Aparecida Sacramento-
dc.date.accessioned2018-09-06T11:50:28Z-
dc.date.available2018-08-06-
dc.date.available2018-09-06T11:50:28Z-
dc.date.issued2017-08-
dc.identifier.citationAZEVEDO, Fernanda de Oliveira; ROTONDO, Margareth Aparecida Sacramento. Inventem um Calendário: fabulações produzindo elo entre a vida e a ficção. Bolema, Rio Claro, v. 31, n. 58, p. 614-628, ago. 2017. Disponível em <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-636X2017000200614&lng=pt&nrm=iso>. acessos em 03 set. 2018. http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v31n58a04.pt_BR
dc.citation.volume31pt_BR
dc.citation.issue58pt_BR
dc.citation.spage614pt_BR
dc.citation.epage628pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v31n58a04pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/7325-
dc.description.abstractA class proposition with units of measurement and time organizing devices. A sixth year class of a public school. Assurances shaken. Growing suspicions. Established in a variation risk. Invention in processuality. Along with the training of research teachers and teacher education, a math class produces meetings with Education and Mathematics Education. How do we established ourselves with and clash with the established? How, in getting away with it, we invent ways of living and different worlds? Children involved ino with an activity of preparing and producing calendars. Breathing, submerging, emerging, escaping through cracks, clawing previous walls. Fluxes composing a math class. Writing training. Inventing school. Producing Education.pt_BR
dc.description.resumoUma proposição de aula com unidades de medida e dispositivos de organização de tempo. Uma turma do sexto ano de uma escola pública. Certezas abaladas. Desconfianças em composição. Estabelecido em risco de variação. Invenção em processualidade. Junto a uma pesquisa de formação de professoras e professores, uma aula de matemática produz encontros com a Educação e com a Educação Matemática. Como nos constituímos com e em embate com o estabelecido? Como, fugindo com ele, inventamos modos de viver e mundo? Crianças implicadas com o fazer com uma atividade de elaboração de e com calendários produzindo viver. Respirando, submergindo, emergindo, escapando por frestas, arranhando um muro prévio. Fluxos compondo uma aula de matemática. Compondo formação. Inventando escola. Produzindo Educação.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisher-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initials-pt_BR
dc.relation.ispartofBolema: Boletim de Educação Matemáticapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInvençãopt_BR
dc.subjectProdução de subjetividadept_BR
dc.subjectProdução de mundopt_BR
dc.subjectPolítica cognitiva inventivapt_BR
dc.subjectInventionpt_BR
dc.subjectSubjectivity productionpt_BR
dc.subjectWorld productionpt_BR
dc.subjectInventive cognitive politicspt_BR
dc.subject.cnpq-pt_BR
dc.titleInventem um calendário: fabulações produzindo elo entre a vida e a ficçãopt_BR
dc.title.alternativeCreate a calendar: confabulations producing link between life and fictionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.