Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/6760
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sandromoretedacosta.pdf4.33 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Riani, Frederico Augusto d`Avila-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.com.brpt_BR
dc.contributor.referee1Oliveira, Rita de Cassia-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4068311233711031pt_BR
dc.contributor.referee2Dulci, João Assis-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/4764099118563223pt_BR
dc.creatorCosta, Sandro Morete da-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9160027830472542pt_BR
dc.date.accessioned2018-05-09T12:20:14Z-
dc.date.available2018-05-03-
dc.date.available2018-05-09T12:20:14Z-
dc.date.issued2017-12-14-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/6760-
dc.description.abstractThe academic production on screen was developed in the scope of the Professional Master in Management and Evaluation of Education (PPGA) from the Centre of Public Policies and Evaluation of Education of the Federal University of Juiz de Fora (UFJF). It aims to identify and ponder above the challenges facing to Regional Superintendence of Teaching of Barbacena in the accomplishment of the attribution legally imposed to analyze, approve and reduction the process of accountability of financial resources transferred on to school cashier linked a State Schools that is has jurisdiction, proposing measures that make it possible to reduce volume these process without the corresponding approve and eliminate in the aforementioned Regional. Therefore, it focused on likely hypotheses that would justify such circumstances, raising the necessary data to the basement of the issue by means of qualitative and quantitative approaches and, at the end, drew up the Educational Action Plan, a proposal for intervention in routine work of Service Accountability and Administrative and Financial Board of Education Regional Superintendence of Barbacena, in order to provide them with a more dynamic and flexible structure able to reduce the amount and the value of accountability filed in the said entity without proper analysis, approval and eliminate control systems of the Government of the State of Minas Gerais.pt_BR
dc.description.resumoA Produção Acadêmica em tela foi desenvolvida no âmbito do Mestrado Profissional em Gestão e Avaliação da Educação (PPGP) do Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação da Universidade Federal de Juiz de Fora (CAEd/UFJF). Ela tem por objetivo identificar e ponderar sobre os desafios enfrentados pela Superintendência Regional de Ensino de Barbacena na realização da atribuição que lhe foi legalmente imposta de analisar, aprovar e baixar os processos de Prestações de Contas de recursos financeiros repassados às Caixas Escolares vinculadas as Escolas Estaduais a ela jurisdicionadas e propor medidas que possibilite reduzir o volume desses processos sem a correspondente aprovação e baixa na referida Regional. Para tanto, debruçou-se sobre prováveis hipóteses que justificassem tal circunstância, levantando os dados necessários ao embasamento da questão por meio das abordagens qualitativa e quantitativa e, ao final, elaborou-se o Plano de Ação Educacional, uma proposta de intervenção na rotina de trabalho do Serviço de Prestação de Contas e da Diretoria Administrativa e Financeira da Superintendência Regional de Ensino de Barbacena, de forma a provê-los com uma estrutura mais dinâmica e flexível, capaz de reduzir a quantidade e o valor das Prestações de Contas arquivadas no referido Órgão sem a devida análise, aprovação e baixa nos sistemas de controle do Governo do Estado de Minas Gerais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRecurso públicopt_BR
dc.subjectCaixa escolarpt_BR
dc.subjectGestão de recurso financeiropt_BR
dc.subjectPrestação de contaspt_BR
dc.subjectGestão públicapt_BR
dc.subjectPublic resourcept_BR
dc.subjectSchool cashierpt_BR
dc.subjectFinancial resource managementpt_BR
dc.subjectAccountabilitypt_BR
dc.subjectPublic managementpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleGestão financeira: o acúmulo de processos de prestação de contas na Regional de Ensino de Barbacenapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.