Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/610
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
priscilarodriguesdecastro.pdf5.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Bezerra, Cristina Simões-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4792006P8pt_BR
dc.contributor.referee1Cassab, Maria Aparecida Tardin-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4788262T4pt_BR
dc.contributor.referee2Icasuriaga, Gabriela Maria Lema-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4700762U4pt_BR
dc.creatorCastro, Priscila Rodrigues de-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4369000A4pt_BR
dc.date.accessioned2016-02-01T20:12:31Z-
dc.date.available2016-01-29-
dc.date.available2016-02-01T20:12:31Z-
dc.date.issued2014-12-16-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/610-
dc.description.abstractThis work approaches the social and cultural manifestation known as Hip-Hop, a youth and rich urban movement that includes music, dance, poetry, visual arts and social mobilization. The young interviewed for this project were questioned about the idea of consciousness as an unifying element for the other manifestations of Hip-Hop movement. Also, they were asked about the “class consciousness” concept and his relationship with the Hip-Hop. For this matter, we bring a short discussion on the concepts of class, class consciousness, quotidian life, culture and territory. It's our strong believe that this concepts related significantly on the process of understanding this youth movement.pt_BR
dc.description.resumoA presente dissertação aborda a temática da manifestação social e cultural juvenil Hip-Hop movimento urbano rico e complexo que compreende música, dança, poesia, artes plásticas e mobilização social. Abordamos na perspectiva dos jovens inseridos neste movimento, a idéia que constroem a cerca da consciência tida como fator que unificaria todos os elementos que constituem a cultura hopper e a relação que estabelecem sobre o conceito de “consciência de classe”. Para tanto, trazemos uma breve problematização dos conceitos de classe, consciência de classe, vida cotidiana, cultura e território. Acreditamos que estes conceitos se relacionam de forma significativa para a compreensão deste movimento juvenil.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Serviço Socialpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Serviço Socialpt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHip-Hoppt_BR
dc.subjectJuventudept_BR
dc.subjectConsciênciapt_BR
dc.subjectCidadept_BR
dc.subjectHip-Hoppt_BR
dc.subjectYouthpt_BR
dc.subjectConsciousnesspt_BR
dc.subjectCitypt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::SERVICO SOCIALpt_BR
dc.titleO quinto elemento: consciência e consciência de classe na perspectiva do hoppers mineirospt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Serviço Social (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.