Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5734
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rosanaaparecidadeoliveirasantos.pdf563.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Passador, Luiz Henrique-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4784173Z2pt_BR
dc.contributor.referee1Thomaz, Fernanda do Nascimento-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4732729U5pt_BR
dc.creatorSantos, Rosana Aparecida de Oliveira-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4273571Z8pt_BR
dc.date.accessioned2017-09-06T11:56:23Z-
dc.date.available2017-09-05-
dc.date.available2017-09-06T11:56:23Z-
dc.date.issued2017-04-04-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/5734-
dc.description.abstractThe objective of this monographic work is to reflect how the implementation of Law No. 10,639 \ 03 has occurred in schools and to question the school reality in the attempt to face problems of identity and low self-esteem of our Afro-descendant students, promoting the recognition and respect for ethnic diversity -racial. The study was developed from a successful experience of didactic intervention carried out with a group of students from the initial grades of elementary school in a public school in Juiz de Fora, and from bibliographic research on the subject.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho monográfico tem como objetivos refletir como tem ocorrido a implantação da lei nº 10.639\03 nas escolas e questionar a realidade escolar na tentativa de enfrentar problemas de identidade e baixa autoestima de nossos alunos afrodescendentes, promovendo o reconhecimento e o respeito à diversidade étnico-racial. O estudo foi desenvolvido a partir de uma experiência bem sucedida de intervenção didática realizada junto a uma turma de estudantes das séries iniciais do ensino fundamental em uma escola pública de Juiz de Fora, e a partir e de pesquisa bibliográfica sobre o tema.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICH – Instituto de Ciências Humanaspt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLiteraturapt_BR
dc.subjectIdentidadept_BR
dc.subjectEmpoderamentopt_BR
dc.subjectliteraturept_BR
dc.subjectIdentitypt_BR
dc.subjectEmpowermentpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIApt_BR
dc.titleLiteratura infantil: identidade e empoderamentopt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Especialização em História da África



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.