Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/4054
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
viniciusdelimaalvim.pdf906.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Pimenta, Francisco José Paoliello-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4788558J9pt_BR
dc.contributor.referee1Pernisa Júnior, Carlos-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707069Y3pt_BR
dc.contributor.referee2Silva, Cícero Inacio da-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4706930D2pt_BR
dc.creatorAlvim, Vinicius de Lima-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4357406P5pt_BR
dc.date.accessioned2017-04-18T13:12:56Z-
dc.date.available2017-04-12-
dc.date.available2017-04-18T13:12:56Z-
dc.date.issued2014-05-20-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/4054-
dc.description.abstractThis dissertation explores the design of the second title in the Witcher series of videogames, aiming to focus and reveal aspects of the game's design that lead to certain trends of thoughts and reflections among its players. With that goal in mind, we strive to understand fundamental perspectives of game design - explore how the designers of videogames create and think about them. Also, we introduce our reader to the terms and jargons used in this field of knowledge to describe certain practices and trends of thought. To do this, we use the theoretical works of game designers and other researchers who dedicated their minds to this media - among them Katie Salen, Eric Zimmerman e Jesse Schell. After describing these concepts to our reader, we analyze The Witcher 2: Assassin of Kings under the gaze of such perspectives, pointing out fundamental elements on its design and emphasizing those traits that we believe are important for the induction of specific thought patterns. In the end, we explore the official foruns of CD Projekt, looking for evidence that could show us how certain choices made by the designers of this videogame series influenced the experience of its players.pt_BR
dc.description.resumoA dissertação explora o design do segundo jogo da série Witcher de jogos eletrônicos, visando focar e evidenciar aspectos do design que levam a determinadas correntes de pensamento e reflexão entre seus jogadores. Para tanto, buscamos compreender perspectivas fundamentais do design de jogos - explorar como seus designers criam e pensam os jogos eletrônicos, assim como evidenciar os termos e nomenclaturas utilizados dentro da área para determinadas práticas e correntes de pensamento. Utilizamo-nos então das publicações teóricas de game designers e outros pensadores que voltaram suas reflexões sobre esta mídia - entre eles Katie Salen, Eric Zimmerman e Jesse Schell. Após apresentar estes conceitos ao leitor, analisamos Witcher 2: Assassin of Kings sob a ótica destas perspectivas, evidenciando elementos fundamentais de seu design e observando especialmente aquelas características que acreditamos serem importante para a indução de determinados tipos de reflexão. Por fim, exploramos os fóruns oficiais da CD Projekt em busca de indícios que poderiam nos mostrar como certas escolhas feitas pelos designers na criação desta série de jogos impactaram a experiência de seus jogadores.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDesign de jogospt_BR
dc.subjectTétrade elementalpt_BR
dc.subjectIndução de reflexãopt_BR
dc.subjectWitcherpt_BR
dc.subjectGame designpt_BR
dc.subjectElemental tetradpt_BR
dc.subjectInduction of thoughtspt_BR
dc.subjectWitcherpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleExplorando a indução de reflexões no design de Witcher 2: Assassin of Kingspt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Comunicação (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.