Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/3829
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
niltonazambujadeloreto.pdf11.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Berkenbrock, Volney José-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708342D2pt_BR
dc.contributor.referee1Teixeira, Faustino Luiz Couto-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4795795T5pt_BR
dc.contributor.referee2Silva, José Maria da-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4753591T3pt_BR
dc.creatorLoreto, Nilton Azambuja de-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4234480D2pt_BR
dc.date.accessioned2017-03-24T11:57:59Z-
dc.date.available2017-03-23-
dc.date.available2017-03-24T11:57:59Z-
dc.date.issued2009-03-30-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/3829-
dc.description.abstractThe dialogue at the Internet between Christians and New Ages demonstrates the dynamics of construction of immaterial subjective worlds. Such religiosity had been classified according to its proper beddings being, the Mannering Christians, Specific Christian, Institutional Christian, and finally the New Ages. Although conceptual controversies, we are living a period of transformations in the level of the identities, also religious. Among others things, the postmodernity modify the paradigms of construction of the individual identities to the step remove macrosystems of formation of values, felt and identities. It appears, in postmodernity, a universe of identifications. It fits to the individual to determine exactly for itself what he is true through the individual experience and for a system of identifications, and not for an imposition of the social tradition. Thus, we have the religiosity as the form of living the religion at postmodernity.pt_BR
dc.description.resumoO diálogo na Internet entre cristãos e novaeristas demonstra a dinâmica de construção de mundos subjetivos imateriais. Tais religiosidades foram tipificadas segundo os seus próprios fundamentos sendo, os cristãos comportamentais, cristãos específicos, cristãos institucionais, e finalmente o Nova Era. Apesar de controvérsias conceituais, estamos vivendo um período de transformações no nível das identidades, inclusive religiosas. Entre outras coisas, a pósmodernidade altera os paradigmas de construção das identidades individuais ao passo remove macrossistemas de formação de identificações. Surge, na pós-modernidade, um universo de identificações. Cabe ao indivíduo determinar para si mesmo o que é verdadeiro através da experiência individual e por um sistema de identificações e não por uma imposição da tradição social. Assim, temos a religiosidade como a forma de viver a religião na pós-modernidade.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICH – Instituto de Ciências Humanaspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Ciência da Religiãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPós-modernidadept_BR
dc.subjectModernidadept_BR
dc.subjectReligiosidadept_BR
dc.subjectIdentidadept_BR
dc.subjectExperiênciapt_BR
dc.subjectCristianismopt_BR
dc.subjectNova Erapt_BR
dc.subjectAfter-modernitypt_BR
dc.subjectModernitypt_BR
dc.subjectReligiositypt_BR
dc.subjectIdentitypt_BR
dc.subjectExperiencept_BR
dc.subjectChristianitypt_BR
dc.subjectNew agept_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.titleAnálise do diálogo inter-religioso entre novaeristas e cristãos na internet: o diálogo como experiência religiosa da pós-modernidadept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Ciência da Religião (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.