Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2703
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
desiasinhorinhacabraldesouzapinto.pdf3.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Guerra, Márcio de Oliveira-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708712Y2pt_BR
dc.contributor.referee1Falabella, Márcia Cristina Vieira-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708711E6pt_BR
dc.contributor.referee2Brinati, Francisco Ângelo-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4211004P6pt_BR
dc.creatorPinto, Desia Sinhorinha Cabral de Souza-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4218077U6pt_BR
dc.date.accessioned2016-10-04T15:54:35Z-
dc.date.available2016-09-26-
dc.date.available2016-10-04T15:54:35Z-
dc.date.issued2016-08-05-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2703-
dc.description.abstractThe work aims to propose an editorial line to the radio News show Reporter Itatiaia, aired on FM Itatiaia 105.3, based in Juiz de Fora, Minas Gerais. The radio station, part of a popular network, has the proposal to reach a targeted audience, included in classes A and B. The paper debates teoretical lines about communications and power, media audience per social class, buying status, radio programmming and the history of the radio and Radio Itatiaia itself. Empirically, questionnaires were administered to a group of 58 listeners in order to understand their relation with the audience numbers and the station studied. From this analysis and the observation of 166 articles published during 15 days, it was verified if the production meets the expectations of the surveyed public and from their differentiations were proposed changes in order to get closer to the interests of that public .pt_BR
dc.description.resumoO trabalho tem o objetivo de propor uma linha editorial ao noticiário Repórter Itatiaia, veiculado pela FM Itatiaia 105.3, com sede em Juiz de Fora, Minas Gerais. A emissora, que integra uma rede popular, tem a proposta de atingir um público segmentado, incluído nas classes A e B. A dissertação aborda linhas teóricas que passam pela comunicação e poder, audiência de mídia por classe social, consumo de status, programação em rádio e no próprio histórico do meio e da Rádio Itatiaia. De forma empírica, foram aplicados questionários a um grupo de 58 ouvintes, a fim de perceber a relação deles com a audiência em rádio e com a emissora em questão. A partir dessa análise e da observação de 166 matérias veiculadas em período de 15 dias, verificou-se se a produção atende aos anseios do público pesquisado e, a partir de suas diferenciações, foram propostas modificações com o intuito de se aproximar dos interesses desse público.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Comunicação Socialpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRádiopt_BR
dc.subjectSegmentaçãopt_BR
dc.subjectPrestação de serviçospt_BR
dc.subjectRadiopt_BR
dc.subjectSegmentationpt_BR
dc.subjectProvision of servicespt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleOs desafios do radiojornalismo segmentado: análise do noticiário Repórter Itatiaia, em Juiz de Forapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Comunicação (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.