Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2340
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
robertantonydoamaraloliveira.pdf1.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Fenerich, Alexandre Sperandéo-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4760116A2pt_BR
dc.contributor.referee1Silva, Luiz Eduardo Castelões Pereira da-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4762384A8pt_BR
dc.contributor.referee2Lima, Marcelo Carneiro-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4509368U0pt_BR
dc.contributor.referee3Queiroz, Álvaro João Magalhães-
dc.contributor.referee3Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4799857P7pt_BR
dc.contributor.referee4Obici, Giuliano Lamberti-
dc.contributor.referee4Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4526728H8pt_BR
dc.creatorOliveira, Robert Anthony do Amaral-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4440947U7pt_BR
dc.date.accessioned2016-08-15T13:35:26Z-
dc.date.available2016-08-12-
dc.date.available2016-08-15T13:35:26Z-
dc.date.issued2016-03-31-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2340-
dc.description.abstractThis work brings questions related to glitch music, genre linked with the aesthetic of failure that arose in the 1990's. It is divided in two parts. In the first part, the research starts with definitions about glitch and glitch music, trying to outline a general context that the genre has developed. We also bring conceptual questions about "failure" trying to point out the use of error as an aesthetic in music. In the second part, we show three perspectives of different approaches of glitch in three different composers: Yasunao Tone, Oval and Alva Noto. Lastly, this work intends to open new discussions concerning what glitch music genre is, and what it includes.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho traz questões relacionadas com a glitch music, gênero ligado à estética do erro que surgiu na década de 1990. Divido em dois pontos: no primeiro, a pesquisa parte de definições iniciais sobre o glitch e a glitch music, buscando delinear um contexto geral que o gênero se desenvolveu. Levantamos também questões conceituais sobre o “erro”, procurando apontar o uso do erro como estética na música. No segundo, mostramos três perspectivas de abordagens distintas do glitch em três compositores diferentes: Yasunao Tone, Oval e Alva Noto. Por último, o trabalho busca abrir novas discussões a respeito do que é o gênero glitch music e o que ele engloba.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIAD – Instituto de Artes e Designpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Artespt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGlitch musicpt_BR
dc.subjectEstética do erropt_BR
dc.subjectPós-digitalpt_BR
dc.subjectMúsica eletrônicapt_BR
dc.subjectGlitch musicpt_BR
dc.subjectAesthetic of failurept_BR
dc.subjectPost-digitalpt_BR
dc.subjectElectronic musicpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTESpt_BR
dc.titleGlitch musicpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Artes, Culturas e Linguagens (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.