Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2122
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ameliagabrielathamermirandaramos.pdf3.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Camurça, Marcelo Ayres-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4786439H3pt_BR
dc.contributor.referee1Silveira, Emerson José Sena da-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4709229U4pt_BR
dc.contributor.referee2Mariz, Cecília Loreto-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4781220E1pt_BR
dc.creatorRamos, Amélia Gabriela Thamer Miranda-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4234523E1pt_BR
dc.date.accessioned2016-07-22T15:03:33Z-
dc.date.available2016-07-18-
dc.date.available2016-07-22T15:03:33Z-
dc.date.issued2011-03-02-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2122-
dc.description.abstractThe present work aims at having an accurate comprehension of the formation of MUR (University ministry renewed) a student movement linked to RCC (Catholic Charismatic renewal) in its strategies of action carried out by the students at the universities. Later, we tried to approach the implications and/or applications of the ideals shared by the members of MUR in the professional life of members who took part in it an that after graduation came to participate in GPP (professional Partition group) The present study aims at evaluating the unfoldings of religious influence of these students in their public action and investigate the dialog between the subjectivity and wider layers of identity of these students , that roam from a supposedly scientific effervescence place (university) to another one that helps the mystic/emotional experimentation( Catholic Charismatic renewal) and share supposedly antagonic ideological values such as reason/ faith/ juvenile ethos.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem por objetivo compreender a formação do MUR (Ministério Universidade Renovadas) - um movimento estudantil ligado à RCC (Renovação Carismática Católica) - em suas estratégias de inserção empreendidas pelos mesmos nas universidades. Posteriormente, busca-se abordar as implicações e/ou aplicações dos ideais compartilhados pelos membros do MUR na vida profissional dos indivíduos que dele fizeram parte e que depois de formados integram os GPPs (Grupo de Partilha Profissional). Tal estudo propõe avaliar os desdobramentos da influência religiosa desses estudantes em sua ação pública e investigar o diálogo entre a subjetividade e esferas mais amplas de constituição da identidade desses jovens que, transitando entre um ambiente de suposta efervescência científica (a universidade) e outro que favorece a experimentação mística/emocional (a Renovação Carismática Católica) negociam valores ideológicos supostamente antagônicos: razão/fé/ethos juvenil.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICH – Instituto de Ciências Humanaspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Ciência da Religiãopt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectReligiãopt_BR
dc.subjectJuventudept_BR
dc.subjectEspaço públicopt_BR
dc.subjectRCCpt_BR
dc.subjectMURpt_BR
dc.subjectReligionpt_BR
dc.subjectYouthpt_BR
dc.subjectPublic spacept_BR
dc.subjectRCCpt_BR
dc.subjectMURpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIApt_BR
dc.titleAmigo de fé, meu irmão, camarada: estratégias de recatolicização do Ministério Universidades Renovadas na universidadept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Ciência da Religião (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.