Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/190
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elisamariarodriguesbarboza.pdf2.95 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Soares, Sérgio José Puccini-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4766727T3pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Nunes, Raquel Rennó-
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708777Z6pt_BR
dc.contributor.referee1Gallo, Sérgio Nesteriuk-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4737262D7pt_BR
dc.creatorBarboza, Elisa Maria Rodrigues-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.date.accessioned2015-12-14T15:47:34Z-
dc.date.available2015-12-11-
dc.date.available2015-12-14T15:47:34Z-
dc.date.issued2015-07-06-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/190-
dc.description.abstractInitially had as an audiovisual product turned primarily to the television, the music video, in recent years, has expanded and gained strength in the virtual environment. Embracing the technological changes, particularly in the context of interactivity on the web, it culminates with the appearance of the interactive video clips. Those, in turn, combine aspects of various media such as television, film and digital art to create narratives in which the viewers can modify the results through their intervention in a digital environment. One of the bands that stands out in this aspect is Arcade Fire, who had, along its path, four interactive audiovisual projects carried out by two directors, Vincent Morisset and Chris Milk and, in some cases, in partnership with Google. Their music videos are: Neon Bible (Vincent Morisset, 2007), Sprawl II (Moutains beyond mountains) (Vincent Morisset, 2010), The Wilderness Dowtown (Chris Milk, 2010) and Just a Reflektor (Vincent Morisset, 2013). We propose an analysis of the interactive music videos produced for Arcade Fire, through the investigation of the music video (initially in its non-interactive format), the environment in which the experience of this interactive format flourished, its connection with the digital narratives, as well as a focus on the elements involved in the production of the band’s interactive videos.pt_BR
dc.description.resumoInicialmente tido como um produto audiovisual principalmente televisivo, o videoclipe, nos últimos anos, tem se expandido e ganhado força no ambiente virtual. Abarcando as transformações tecnológicas, principalmente no âmbito da interatividade na web, culmina com a aparição dos videoclipes interativos. Que, por sua vez, combinam aspectos de diversos meios, como, por exemplo, da televisão, do cinema e da arte digital, para criar narrativas nas quais os espectadores podem modificar os resultados através da sua intervenção em um meio digital. Uma das bandas que se destaca nessa vertente é o Arcade Fire, que teve, ao longo de seu trajeto, quatro projetos audiovisuais interativos realizados por dois diretores, Vincent Morisset e Chris Milk e, em alguns casos, em parceria com a Google. Os videoclipes em questão são: Neon Bible (Vincent Morisset, 2007), Sprawl II (Moutains beyond mountains) (Vincent Morisset, 2010), The Wilderness Dowtown (Chris Milk, 2010) e Just a Reflektor (Vincent Morisset, 2013). Através da investigação do que é o videoclipe (inicialmente em seu formato não interativo), do ambiente no qual florescem as experiências interativas desse formato, da sua conexão com as narrativas digitais, bem como do aprofundamento acerca dos elementos envolvidos na produção dos clipes interativos feitos para o Arcade Fire, será produzida uma análise sobre os trabalhos realizados para a banda.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIAD – Instituto de Artes e Designpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Artespt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectVideoclipept_BR
dc.subjectInteratividadept_BR
dc.subjectArcade Firept_BR
dc.subjectMusic videopt_BR
dc.subjectInteracticitypt_BR
dc.subjectArcade Firept_BR
dc.subject.cnpqCinema e Audiovisualpt_BR
dc.titleMúsica, audiovisual e interatividade: um estudo sobre videoclipe interativo a partir da banda Arcade Firept_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Artes, Culturas e Linguagens (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.